Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1928
Title: | Робота соціального педдагога з творчо обдарованими дітьми молодшого шкільного віку |
Authors: | Літвіненко, Анастасія Олегівна |
Keywords: | обдарованість творча обдарованість розвиток соціально-педагогічні умови молодший шкільний вік giftedness creative giftedness development socio-pedagogical conditions primary school age |
Issue Date: | 2020 |
Abstract: | UA : Кваліфікаційна робота: 81 с., 2 таблиці, 2 рисунки, 90 джерел, 4 додатки.
Об’єкт дослідження: процес розвитку обдарованості молодших школярів.
Предмет дослідження: соціально-педагогічні умови розвитку обдарованості молодших школярів.
Мета дослідження: визначити та експериментально перевірити ефективність соціально-педагогічних умов розвитку обдарованості дітей молодшого шкільного віку.
Методи дослідження: аналіз наукових джерел, спостереження; соціально-педагоічний експеримент, тестування, вивчення продуктів діяльності, методи кількісної та якісної обробки отриманих результатів.
Теоретичне значення: уточнення поняття «обдарованість», визначення сприятливих особливостей молодшого шкільного віку для розвитку творчої обдарованості.
Практичне значення: визначення соціально-педагогічних умов та розробка рекомендацій для розвитку творчої обдарованості дітей молодшого шкільного віку.
Галузь використання: заклади освіти. EN : The qualification work consists of introduction, 2 parts, conclusions, list of literature sources (90 items, 4 of them in foreign language), and 4 addenda. The qualifying work volume is 102 pages long, 81 of them – main text. There are 2 tables and 2 illustrations. The qualifying work gives the reveal of phenomenon, study and development of primary school aged creative-gifted children and the role of social pedagogue in providing the support of them. The research object: the process of giftedness development of primary school children. The research subject: socio-pedagogical conditions of giftedness development of primary school children. The research purpose: theoretical background and experimental verification of the socio-pedagogical conditions of giftedness development of primary school children. The research tasks are: - to analyze the definition «giftedness» in scientific researches; - to define types and features of giftedness and its manifestation; - to characterize the primary school age as a sensitive period for giftedness development; - to identify a diagnostic toolkit to define the giftedness development of primary school children; - to define socio-pedagogical conditions of creative giftedness development of primary school children. |
Description: | Літвіненко А. О. Робота соціального педагога з творчо обдарованими дітьми молодшого шкільного віку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник О. І. Гура. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 81 с. |
URI: | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/1928 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Litvinenko A. O.pdf | Магістерська робота | 2.09 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.