Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19393
Title: Забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції НПАК «Степова» на ринку Казахстану
Authors: Паламарчук, Ірина Ігорівна
Keywords: конкурентоспроможність
сількогосподарська продукція
забезпечення конкурентоспроможності
сільське господарювання
конкурентоспроможність продукції
competitiveness
ensuring competitiveness
agricultural products
agriculture, product competitiveness
Issue Date: 2024
Abstract: UA : Об’єкт дослідження: процеси, що здійснюють забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції. Предмет дослідження полягає у комплексному визначенні понять «конкурентоспроможність» та «забезпечення конкурентоспроможності», їх особливостей та методів оцінки. Мета дослідження: здійснити цілісний аналіз забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції. Методи дослідження: системний метод, метод аналізу, індукції, дедукції, узагальнення, метод структурно-функціонального аналізу, порівняльно-аналітичний, тощо. У роботі, студентом проведено аналіз сільськогосподарського підприємства НПАК «Степова». Розглянуто його роль як важливого учасника аграрного ринку, спрямованого на виробництво та реалізацію сільськогосподарської продукції. Здобувачем проаналізовано внутрішню діяльність підприємства, де було виявлено кілька ключових аспектів, які впливають на його конкурентоспроможність. Спеціальний акцент був зроблений на фінансовому стані НПАК «Степова», визначеному через показники балансу та фінансового результату за 2019-2021 роки. Додатково, проведено аналіз виробництва сільськогосподарської продукції за різними культурами, що дозволило виявити зміни в площі посівів та обсягах виробництва у порівнянні з попередніми роками. Аналізуючи сільськогосподарську продукцію НПАК «Степова» на ринку Казахстану, дослідження виявило потребу в стратегічному управлінні та впровадженні інновацій, що може допомогти у подоланні викликів та підвищенні конкурентоспроможності підприємства. На основі оцінки впливу зовнішніх та внутрішніх чинників на діяльність підприємства, визначено сильні та слабкі сторони НПАК «Степова», що дозволило сформулювати рекомендації для поліпшення його конкурентоспроможності. Відтак, нами узагальнено найбільш ефективні та діючі рекомендації, що орієнтовані на забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції НПАК «Степова» на ринку Казахстану:  технологічна модернізація;  маркетинг та розширення асортименту;  оптимізація виробництва кукурудзи та соняшнику;  стратегічне планування ризиків;  підтримка фінансової стійкості;  партнерство та міжнародна співпраця;  соціальна відповідальність.
EN : The object of research: processes that ensure the competitiveness of agricultural products. The subject of the research is the comprehensive definition of the concepts of «competitiveness» and «ensuring competitiveness», their features and assessment methods. The purpose of the research: to carry out a holistic analysis of ensuring the competitiveness of agricultural products. Research methods: system method, method of analysis, induction, deduction, generalization, method of structural-functional analysis, comparative-analytical, etc. In the work, the student analyzed the agricultural enterprise NPAK «Stepova». Its role as an important participant in the agricultural market aimed at the production and sale of agricultural products is considered. The acquirer analyzed the internal activities of the enterprise, where several key aspects affecting its competitiveness were identified. A special emphasis was placed on the financial condition of NPAK «Stepova», determined through the indicators of the balance sheet and financial result for the years 2019-2021. In addition, an analysis of the production of agricultural products by various crops was carried out, which made it possible to identify changes in the area of crops and production volumes compared to previous years. Analyzing the agricultural products of NPAK «Stepova» on the market of Kazakhstan, the study revealed the need for strategic management and innovation, which can help overcome challenges and increase the company's competitiveness. Based on the assessment of the impact of external and internal factors on the company's activities, the strengths and weaknesses of Stepov JSC were determined, which made it possible to formulate recommendations for improving its competitiveness. Therefore, we have summarized the most effective and effective recommendations aimed at ensuring the competitiveness of agricultural products of Stepova NPAK on the Kazakhstan market:  technological modernization;  marketing and assortment expansion;  optimization of corn and sunflower production;  strategic risk planning;  support of financial stability;  partnership and international cooperation;  social responsibility.
Description: Паламарчук І. І. Забезпечення конкурентоспроможності сільськогосподарської продукції НПАК «Степова» на ринку Казахстану : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 073 "Менеджмент" / наук. керівник К. В. Петрова. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 52 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19393
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти кафедри бізнес-адміністрування і менеджменту зовнішньоекономічної діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Паламарчук_2024.pdfРобота бакалавра557.25 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.