Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19637
Title: Сучасна реклама в аудіовізуальних медіа: регулятивні інструменти
Authors: Паламарчук, Поліна Ігорівна
Keywords: аудіовізуальна реклама
спонсорство
прихована реклама
продакт-плейсмент
телебачення
законодавство
audiovisual advertising
sponsorship
covert advertising
television
legislation
media literacy
Issue Date: 2024
Abstract: UA : Для виконання кваліфікаційної роботи бакалавра «Сучасна реклама в аудіовізуальних медіа: регулятивні інструменти» опрацьовано 44 джерела. Предметом дослідження є особливості законодавчого регулювання сучасної реклами в аудіовізуальних медіа. Об’єкт дослідження – реклама в аудіовізуальних медіа 11 канал, ICTV та ICTV2 з січня 2024 по травень 2024. Мета роботи полягає у дослідженні законодавчих регулятивних інструментів аудіовізуальної реклами на телебаченні. Методи дослідження: аналізу й синтезу під час вироблення наукової концепції; типологічний, компаративний під час аналізу практичного матеріалу. Наукова новизна дослідження полягає у спробі дослідження сучасних законодавчих регулятивних інструментів аудіовізуальної реклами на телеканалах 11 канал, ICTV та ICTV2. Практичне значення роботи визначається можливістю використання результатів дослідження для подальшої розробки навчальних курсів з регулювання рекламної діяльності. У результаті проведеного дослідження проаналізовано практику дотримання норм законодавства у сфері рекламного дискурсу на телебаченні. Досліджено нормативно-правові документи, що регулюють рекламну діяльність в Україні, та проаналізовано рекламний контент на телеканалах 11 канал, ICTV та ICTV. Висновки дослідження свідчать про необхідність посилення контролю за дотриманням законодавства у сфері реклами.
EN : Advertising activity in Ukraine is regulated by a number of legislative acts, among which the laws «On Advertising» and «On Media» take a prominent place. These laws establish the basic principles of advertising, define the rights and obligations of advertisers, its producers and distributors, and also establish restrictions on the content and forms of advertising. The subject of this research is the peculiarities of legislative regulation of modern advertising in audiovisual media. The object of the research is advertising in the audiovisual media of «11 Kanal», «ICTV» and «ICTV2» from January 2024 to May 2024. The goal of the research is to study the legislative regulatory instruments of audiovisual advertising. Research methods: analysis and synthesis during the development of the scientific concept; typological, comparative during the analysis of practical material. The scientific novelty of the research lies in the attempt to study modern legislative regulatory instruments of audiovisual advertising. The practical significance of the work is determined by the possibility of using the research results for the further development of training courses on media literacy and regulation of advertising activities. The scientific novelty of the research lies in the attempt to study modern legislative regulatory instruments of audiovisual advertising on the TV channels «11 Kanal», «ICTV» and «ICTV2». As a result of the research, the practice of compliance with the norms of legislation in the field of advertising discourse on television was analyzed. Regulatory legal documents that regulate advertising activities in Ukraine were studied, and advertising content on the TV channels «11 Kanal», «ICTV» and «ICTV2» was analyzed. The research findings indicate the need to strengthen control over compliance with legislation in the field of advertising.
Description: Паламарчук П. І. Сучасна реклама в аудіовізуальних медіа: регулятивні інструменти : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 061 "Журналістика" / наук. керівник Н. Д. Санакоєва. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 76 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19637
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Palamarchuk 2024.docxРобота бакалавра24.26 MBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.