Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19705
Title: Рефлексія як механізм становлення особистості підлітка
Authors: Дудко, Анна Володимирівна
Keywords: рефлексія
становлення особистості підлітка
підлітковий вік
reflection
adolescence
psychosomatics
motivation
career guidance
metaphorical associative maps
Issue Date: 2024
Abstract: UA : Робота викладена на 57 сторінках друкованого тексту, 6 додатків. Перелік посилань включає 21 джерело. Об’єкт: особистісна рефлексія як механізм становлення особистості у підлітковому віці. Рефлексія знайома кожній людині, що уважно ставиться до свого ментального здоров’я та саморозвитку. Вона виникає там, де є підґрунтя для індивідуальних роздумів стосовно питань власного характеру, емоцій, поведінки, здобутків. Так, рефлексія присутня в житті людини з віку найбільш молодшого до кінця її життя. Вона існує під час навчання в закладі освіти, чи то дошкільному (рефлексія в найбільш примітивному вигляді), чи у Закладі Загальної Середньої Освіти (ЗЗСО) (рефлексія навчальних здобутків, схильностей, інтересів), а також у закладах вищої освіти (рефлексія навчальної успішності, схильностей до напрямків подальшого навчання тощо). Рефлексія може проходити як в усній формі (у думках, розмовах з близькими оточуючими людьми), так і в письмовій (за допомогою незліченної кількості методів діагностичного дослідження). Тобто при дослідженні рефлексії як інструменту, механізму розвитку особистості підлітка, ми можемо говорити про яскраву багатогранність її проявів, методів, велику результативність і ефективність. Рефлексія завжди призводить до певного результату (позитивного або негативного), а також доступна всім, навіть людям без спеціальної психологічної освіти. Слід зазначити, що рефлексія є провідним аспектом діяльності успішних людей, адже вона дозволяє проаналізувати власну діяльність і зробити по ній корисні для себе висновки, модернізувати аспекти власної діяльності і відповідно запланувати її. З огляду на питання дослідження випливає необхідність проаналізувати, чи може рефлексія виступати механізмом розвитку особистості підлітка, яким чином вона впливає на його формування. Наукова новизна: вперше було проаналізовано та узагальнено інформацію щодо впливу розвитку рефлексії в умовах шкільного навчання на вирішення завдань розвитку особистості у підлітковому віці та запропоновано банк методик розвитку рефлексії для підлітків; розвинуті наукові уявлення про наслідки розвитку рефлексії на особистість в підлітковому віці.
EN : The work is presented on 57 pages of printed text, 6 appendices. The list of references includes 21 sources. Object: personal reflection as a mechanism of personality formation in adolescence. Reflection is familiar to every person who pays attention to his mental health and self-development. It arises where there is a basis for individual reflection on issues of one's own character, emotions, behavior, and achievements. Thus, reflection is present in a person's life from the youngest age to the end of his life. It exists during studies in an educational institution, whether it is a preschool (reflection in the most primitive form), or in an Institution of General Secondary Education (ZZSO) (reflection of educational achievements, inclinations, interests), as well as in institutions of higher education (reflection of academic success, inclinations towards the areas of further education, etc.). Reflection can take place both orally (in thoughts, conversations with close people), and in writing (using countless methods of diagnostic research). That is, when studying reflection as a tool, a mechanism for the development of a teenager's personality, we can talk about the vivid multifaceted nature of its manifestations, methods, great effectiveness and efficiency. Reflection always leads to a certain result (positive or negative), and is also available to everyone, even people without a special psychological education. It should be noted that reflection is a leading aspect of the activity of successful people, because it allows you to analyze your own activity and draw useful conclusions from it, modernize aspects of your own activity and plan it accordingly. In view of the research question, it follows the need to analyze whether reflection can act as a mechanism for the development of a teenager's personality, how it affects its formation. Scientific innovation: for the first time, information on the influence of the development of reflection in the conditions of schooling on solving the tasks of personality development in adolescence was analyzed and summarized, and a bank of methods for the development of reflection for teenagers was proposed; developed scientific ideas about the consequences of the development of reflection on personality in adolescence.
Description: Дудко А. В. Рефлексія як механізм становлення особистості підлітка : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник М. С. Хрустальова. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 57 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19705
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Дудко А.В..pdfРобота бакалавра977.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.