Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19978
Title: Формування комунікативних навичок у партнерів бальних танців молодшого шкільного віку
Authors: Луньов, Геральд Русланович
Keywords: комунікативні навички
бальні танці
діти молодшого шкільного віку
соціально-педагогічний розвиток
взаємодія
партнери
танцювальний колектив
communication skills
ballroom dancing
primary school children
socio-pedagogical development
interaction
partners
dance group
Issue Date: 2024
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота: 57 с., 48 джерел. Об’єкт дослідження: процес формування комунікативних навичок у дітей молодшого шкільного віку. Предмет дослідження: форми і методи формування комунікативних навичок партнерів у бальних танцях молодшого шкільного віку. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та проаналізувати зміст, форми та методи формування комунікативних навичок у партнерів бальних танців молодшого віку та розробці практичних рекомендацій для тренерів і вчителів танців. Методи дослідження: теоретичні (аналіз, систематизація, узагальнення), емпіричні (анкетування, бесіда, порівняння, експеримент). Теоретичне значення: розширення знань про процес формування комунікативних навичок у дітей, розвиток теоретичних підходів до соціально педагогічного супроводу дитячих танцювальних колективів. Практичне значення: розробка методичних рекомендацій для викладачів бальних танців щодо формування комунікативних навичок у дітей молодшого шкільного віку, які можуть бути використані у навчально-виховному процесі. Галузь використання: в закладах дошкільної та шкільної освіти, центрах дитячої творчості, а також в роботі педагогів і психологів, які займаються розвитком комунікативних навичок дітей.
EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (48 items). The qualifying work volume is 63 pages long, 49 of them – main text. Object of research: the process of forming communication skills in primary school children. Subject of research: forms and methods of forming communication skills of partners in ballroom dancing for primary school children. Purpose of the study: to theoretically substantiate and analyse the content, forms and methods of forming communication skills in young ballroom dance partners and to develop practical recommendations for coaches and dance teachers. To achieve this goal, we set the following tasks: 1. To analyze theoretical approaches to defining the concept of “communication skills” and their significance in the process of children’s socialization. 2. To explore the specifics of ballroom dancing as a means of forming communication skills in young partners. 3. To consider methods and techniques for developing communication skills in children during ballroom dance classes. 4. To develop practical recommendations for coaches and dance teachers on effectively forming communication skills in young partners. Research methods: theoretical – analysis of scientific literature, systematization, comparison and generalization, justification of socio-pedagogical prevention. Empirical methods: pedagogical observation; interview, description, testing, questionnaire; pedagogical experiment; questionnaire. Theoretical significance: expanding knowledge about the process of forming communication skills in children, developing theoretical approaches to the socio pedagogical support of children’s dance groups. Practical significance: development of methodological recommendations for ballroom dance teachers on forming communication skills in primary school children, which can be used in the educational process. Field of application: in preschool and school educational institutions, children’s creativity centers, as well as in the work of teachers and psychologists involved in developing children’s communication skills. Part 1 “Theoretical aspects of forming communicative skills in young school-aged children” revealsthe key concepts and significance of communicative skills. Part 2 “Features of forming communicative skills in young school-aged children through ballroom dancing” outlines the specific methods and approaches used in ballroom dancing to develop communicative skills among young children and diagnostic methods. The analysis showed statistically significant improvements in the development of communicative skills in the experimental group compared to the control group.
Description: Луньов Г. Р. Формування комунікативних навичок у партнерів бальних танців молодшого шкільного віку : кваліфікаційна робота бакалавра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник М. О. Гладиш. Запоріжжя : ЗНУ, 2024. 63 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/19978
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів бакалаврського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Диплом_Луньов.pdfРобота бакалавра528.39 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.