Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2349
Title: Особливості художньої репрезентації образу В.Шекспіра в сучасних кінобіографіях
Authors: Микитченко, Дар'я Миколаївна
Keywords: компаративістика
біографія
біографічне письмо
літературна біографія
кінематографічна біографія
сценарій
паратекст
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Дипломна робота – 62 стор., 83 джерела. Об’єкт дослідження: специфіка актуалізації інтермедіальних стратегій біографічного письма у сучасному кінематографі. Мета роботи: визначення основних форм та механізмів структурування образу Вільяма Шекспіра в інтермедіальному просторі. Теоретико-методологічні засади: ключові положення теорії інтермедіальності (І. Лімборський, Ю. Лотман, А. Нюнніг та В. Нюнніг, А. Понасенко, М. Ямпольський та ін.) та алгоритм дослідження біографічного письма (І. Савенко, П. Франссен, Т. Черкашина). Отримані результати: Серед провідних ознак розглянутих стрічок – художнє зображення життєпису реальної історичної особи, опора на справжній документ і факт, художньо-психологічне занурення у внутрішній світ головного героя, застосування художнього вимислу та домислу, домінування одного головного героя, наявність серед персонажів реальних історичних осіб, суб’єктивність оповіді тощо. Усе це дозволяє віднести ці кінобіографії саме до метажанру кінематографічної біографії письменника. Стратегії формування образу Вільяма Шекспіра, були розглянуті на трьох основних рівнях: 1) структурна організація і особливості паратексту; 2) хронотоп і специфіка відтворення історичного контексту; 3) характер переосмислення образів персонажів. У композиційній структурі даних біографічних текстів поєднуються різні елементи й засоби: документ, реконструкція, складна взаємодія хронотопів, паралельний монтажний метод поєднання епізодів тощо. Образ Шекспіра формуєтся низкою засобів: це характеристика через вчинки і мовлення інших дійових осіб, деталь, мовна гра тощо.
EN : The presented paper focuses on the peculiarities of the literary biography as seen through the prism of a biographical film. The object of the work can be defined as the peculiarities of constructing the image of a writer in a cinematographic biography. The subject is the peculiar character of the realization of this process in the biographical films “Shakespeare in love”, “A Waste of Shame” and “Will”. The main aim of the paper is to define the ways, mechanisms and forms of creating the image of Shakespeare in the given films. It determined the accomplishment of such objectives as: - to study the specificity of the intermedial analysis; - to systematize the key methodological theses of the modern theory of literary biography; - to elucidate the main mechanisms of creating the image of the personality in a literary biography; - to investigate the data concerning the actualization of the strategies of biographic writing in the films under analysis. It was found out, that in the given films the biography of a famous writer turns into a starting point for creating a unique postmodern historiographic narrative only partially connected to the genre of traditional biography. Along with it a certain feedback develops between the postmodern and traditional biographies, when some elements of postmodern writing (metatextuality, intertextuality, metafiction etc.) are intermingled with strategies used more often in the works belonging to the latter group (attention to historical fact and detail, focus on the personality of the writer etc.). Thus, the image of Shakespeare is re-mythologized.
Description: Микитченко Д. М. Особливості художньої репрезентації образу В. Шекспіра в сучасних кінобіографіях : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 "Філологія" / наук. керівник К. М. Василина. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 62 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2349
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри англійської філології та лінгводидактики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Микитченко.pdfМагістерська робота892.72 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.