Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2438
Title: Паркування як об`єкт публічно-правового регулювання: європейський, національний виміри та шляхи оптимізації
Other Titles: Parking As The Object Of Public-Legal Regulation: European, National Dimensions And Ways Of Optimization
Authors: Болобан, Дмитро Анатолійович
Keywords: паркування
транспортний засіб
паркінг
автостоянка
parking
vehicle
parking area
car parking space
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота складається зі 98 сторінок, містить 76 джерел використаної інформації. Впродовж останніх років в українських містах спостерігається інтенсивне зростання кількості автомобільного транспорту, внаслідок чого все гостріше постає проблема нестачі місць для паркування, яка не тільки створює значні незручності для водіїв, як, наприклад, випадки коли дорога необхідного пункту займає менше часу, ніж пошук місця для паркування, але й становить загрозу життю, здоров’ю та майну громадян, оскільки неорганізоване паркування на вулицях погіршує видимість на дорозі та зменшує пропускну здатність вулиць, що стає причиною значної кількості аварійних ситуацій. Крім того, паркування є дуже важливим ресурсом, який може приносити значні надходження до державного та місцевих бюджетів, проте через відсутність належного правового регулювання, численні правові колізії та відсутність контролю в даній сфері, і досі є малодохідною статтею цих бюджетів. Усе перераховане вище приводь до логічного висновку, що організація паркування в Україні має низку проблем, які негативно впливають не тільки на водіїв та мешканців міст, а й на бізнес та владу, що і зумовлює актуальність обраної теми та необхідність проведення глибокого наукового аналізу особливостей правового регулювання паркування транспортних засобів як в Україні, так і в зарубіжних країнах, на основі позитивного досвіду яких виробити адаптовані до українських реалій рекомендації та пропозиції щодо вдосконалення національного законодавства, яке регулює дане питання. Крім того, актуальність названої проблематики підтверджується наявністю численних програмних документів, таких як, наприклад, Національна транспортна стратегія України на період до 2030 року, від 30.05.2018 № 430-р, які на сьогодні ще повною мірою не впроваджені. Мета роботи полягає в комплексному аналізі особливостей правового регулювання паркування в Україні, із визначенням його сутності, змісту та механізму й запропонувати шляхи удосконалення з урахуванням зарубіжного досвіду. Об’єктом кваліфікаційної роботи є суспільні відносини в сфері паркування транспортних засобів в Україні. Предметом дослідження сучасний стан та перспективи вдосконалення правового регулювання паркування транспортних засобів в Україні. Методологічною основою роботи є сукупність методів і прийомів наукового пізнання. Метод аналізу застосовано при досліджені сутності та особливостей правового регулювання паркування в Україні. Завдяки порівняльно-правовому методу здійснено загальнотеоретичну характеристику зарубіжного досвіду правового регулювання паркування та можливості його впровадження в національному законодавстві. Метод абстрагування та узагальнення застосовано у процесі вивчення наявних та при розробці власних наукових дефініцій щодо різних правових понять і категорій у сфері паркування транспортних засобів. Використання формально-юридичного методу та методу синтезу дозволило окреслити проблеми у правовому регулюванні паркування в Україні та визначити шляхи їх подолання. Нормативною основою роботи слугують нормативно-правові акти національного законодавства, зокрема: закони України «Про благоустрій населених пунктів», «Про дорожній рух», Правила паркування транспортних засобів тощо.
EN : Qualification work consists of 98 pages, contains 76 sources of used information. In recent years in Ukrainian cities there is an intense increase in the number of automobile transport which has made a serious problem of parking places lack, which not only creates considerable inconveniences to drivers, for example, when the road to the necessary point takes less time than finding a parking place, but also threatens the lives, health and property of citizens as unorganized parking on the streets degrades visibility on the road and reduces traffic capacity which causes a significant number of emergency situations. In addition, parking is a very important resource which can bring significant revenues to the state and local budgets, however, due to the lack of proper legal regulation, numerous legal conflicts and lack of control in this area it is still low-income item of these budgets. All of the above leads to the logical conclusion that the organization of parking in Ukraine has a number of problems that adversely affect not only the drivers and residents of the cities, but also business and government, which determines the urgency of the selected theme and the need for thorough scientific analysis of legal regulation peculiarities of vehicles parking both in Ukraine and in foreign countries. Using their positive experience to develop the adapted to Ukrainian realities recommendations and suggestions for the improvement of national legislation governing this issue. In addition, the urgency of the named problems is confirmed by the presence of numerous program documents, such as, for example, National transport strategy of Ukraine for the period up to 2030 from 30.05.2018 № 430-р which have not yet been fully implemented. The purpose of the work is to provide an integrated analysis of the peculiarities of parking legal regulation in Ukraine, defining its essence, content and mechanism and suggest ways of improvement taking into account the foreign experience. The object of qualification work is social relations in the field of vehicle parking in Ukraine. The subject of research is the current state and prospects for improving the legal regulation of vehicle parking in Ukraine. Methodological basis of work is a set of methods and techniques of scientific knowledge. The analysis method is applied when investigating entity and peculiarities of parking legal regulation in Ukraine. Thanks to the comparative-legal method the general-theoretical description of foreign experience of legal regulation of parking and possibility of its implementation in national legislation is carried out. The abstraction and generalization method is applied in the process of studying of existing definitions and when developing their own scientific definitions regarding the different legal concepts and categories in the field of vehicle parking. The use of the formal-legal method and method of synthesis allowed to outline problems in parking legal regulation in Ukraine and determine the ways to overcome them. Normative and legal acts of national legislation, in particular: the laws of Ukraine "On settlements improvement", "On road traffic", “Rules of vehicles parking” etc. serve as normative basis of the work.
Description: Болобан Д. А. Паркування як об’єкт публічно-правового регулювання: європейський, національний виміри та шляхи оптимізації : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 081 "Право"" / наук. керівник В. К. Колпаков. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 98 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2438
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри конституційного та адміністративного права

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Болобан Д.А..docxМагістерська робота1.46 MBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.