Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2639
Title: Зовнішня реклама як елемент соціальнокомунікаційного простору міста
Authors: Бочарова, Юлія Ігорівна
Keywords: місто
імідж
урбаністика
соціальнокомунікаційний простір
зовнішня реклама
символ
просторовість
стріт-арт
ландшафт
city
image
urban
social communication space
outdoor advertising
symbol
spatiality
street art
landscape
Issue Date: 2019
Abstract: UA : Магістерська робота «Зовнішня реклама як елемент соціальнокомунікаційного простору міста» – основний текст – 105 сторінок. Для виконання дипломної роботи опрацьовано 69 джерел. Об’єктом дослідження є соціальний простір міста як багатогранна модель культурних та комунікаційних інтерпретацій. Предметом дослідження є зовнішня реклама як конститутивний елемент соціальнокомунікаційного простору та іміджу міста Запоріжжя. Метою дослідження є вивчення ролі та специфіки зовнішньої реклами у конструюванні соціальнокомунікаційного простору міста. Реалізація поставленої мети передбачає вирішення таких завдань: 1) дослідити соціальнокомунікаційний простір у вимірах сучасної міждисциплінарної науки; 2) схарактеризувати соціальний простір як феномен соціальних комунікацій; окреслити історіографію та термінологічні пошуки; 3) визначити просторовість як науковий конструкт соціальної комунікації; 4) проаналізувати концепт «місто» як соціальний простір та територію; 5) схарактеризувати зовнішню рекламу як соціокультурний та візуальний маркер соціального простору міста; 6) визначити рекламний стріт-арт та його організація. Методологічну і теоретичну основу дослідження складають праці, присвяченні вивченню соціального простору міста, зокрема, теорії просторовості Е. Дюркгейма, Г. Зіммеля, П. Сорокіна, Т. Парсонса, Е. Гідденса, П. Бурдьє, А. Лефевра, Е. Соджа, А. Алена, а також роботи у галузі культурної та публічної ідентифікації міста – О. Філіппова, Г. Зборовського, В. Вагіна, В. Глазичева, А. Желніної, О. Паченкова. Серед українських дослідників до розгляду зазначеної проблематики звертались Л. Малес, М. Соболевська, А. Петренко-Лисак, В. Середа, О. Злобіна, І. Тищенко та ін. Проблема ролі реклами у конструюванні соціальнокомунікаційного простору й іміджу міста стає предметом наукового пошуку у працях Л. Чернявської, В. Березенко, І. Бондаренко, Л. Міхеєвої, О. Раєвської, С. Пирогова, С. Малих. Методи дослідження: для з’ясування ролі зовнішньої реклами у конструюванні соціальнокомунікаційного простору міста були використані такі методи: аналіз, описовий метод, контент-аналіз, індукція, методи функціонально-прагматичного аналізу, метод класифікації та узагальнення, проблемно-тематичний метод, методи моніторингу, статистичні методи. У роботі застосовано комбінацію загальнонаукових підходів та принципів, які уможливили комплексне розкриття проблематики дослідження. методи функціонально-прагматичного аналізу дозволили виявити основні параметри впливу зовнішньої реклами на аудиторію. 7 Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що магістерська робота представляє перше комплексне дослідження ролі зовнішньої реклами у формуванні соціальнокомунікаційного простору міста Запоріжжя. У роботі розглядаються соціально-психологічні передумови формування, функціонування іміджу міста, а також різнобічно схарактеризовано рекламний стріт-арт та його організації. Сфера застосування: матеріали проведеного дослідження можуть бути використані у професійній діяльності рекламістів, управлінців, медіапсихологів, а також робота може бути використана під час вивчення курсів теорії
EN : Bocharova Yu.I. "Outdoor Advertising as an Element of the City's Social Communication Space" - 105 pages. The object of the study is the social space of the city as a multifaceted model of cultural and communication interpretations. The subject of the study is outdoor advertising as a constitutive element of the social communication space and image of the city of Zaporozhye. The purpose of the study is to study the role and specificity of outdoor advertising in the design of the social space of the city. The realization of this goal involves the following tasks: 1) to explore the social communication space in the dimensions of modern interdisciplinary science; 2) characterize social space as a phenomenon of social communications; outline historiography and terminological searches; 3) define space as the scientific construct of social communication; 4) analyze the concept of "city" as a social space and territory; 5) characterize outdoor advertising as socio-cultural and visual marker of the social space of the city; 6) identify advertising street art and its organization. Research Methods: The following methods were used to find out the role of outdoor advertising in the design of the city's socio-communication space: analysis, descriptive method, content analysis, induction, methods of functional and pragmatic analysis, method of classification and generalization, problem-thematic method, methods of monitoring, statistical methods. The paper uses a combination of general scientific approaches and principles that made it possible to comprehensively disclose research issues. functional and pragmatic analysis methods have revealed the main parameters of the impact of outdoor advertising on the audience. The scientific novelty of the obtained results is that the master's thesis represents the first comprehensive study of the role of outdoor advertising in shaping the social and communication space of the city of Zaporozhye. The paper deals with the social and psychological prerequisites for the formation, functioning of the image of the city, as well as variously characterizes advertising street art and its organizations. Scope: The materials of the study can be used in the professional activities of advertisers, managers, media psychologists, as well as the work can be used in the study of the theory and practice of advertising, marketing and image in higher education.
Description: Бочарова Ю. І. Зовнішня реклама як елемент соціальнокомунікаційного простору міста : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 061 "Журналістика" / наук. керівник І. С. Бондаренко. Запоріжжя : ЗНУ, 2019. 105 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2639
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальних комунікацій та інформаційної діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Бочарова Ю.І. диплом.pdfМагістерська робота2.31 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.