Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2899
Title: Соціально-педагогічна робота щодо професійного самовизначення старшокласників
Authors: Милосердова, Ірина Олександрівна
Keywords: старшокласники
професійне самовизначення
профорієнтація
профосвіта
заклад загальної освіти
high school students
vocational self-determination
vocational guidance
vocational education
general secondary education institution
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота: 88 с., 5 таблиць, 3 рисунки, 83 джерела, 4 додатки. Об’єкт дослідження: процес професійного самовизначення старшокласників. Предмет дослідження: зміст, форми та методи роботи соціального педагога з активізації професійного самовизначення старшокласників. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити зміст, форми та методи соціально-педагогічної роботи щодо професійного самовизначення старшокласників. Методи дослідження: теоретичний аналіз джерел, спостереження, інтерв’ювання, опитування, анкетування, тестування, соціально-педагогічний експеримент. Теоретичне значення роботи полягає у комплексному підході до процесу формування професійного самовизначення старшокласників. Практичне значення роботи полягає у розробці соціально-педагогічної програми з формування професійного самовизначення старшокласників. Галузь використання: заклади шкільної та позашкільної освіти
EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (83 sources), and 4 addenda on 24 pages. The qualifying work volume is 121 pages long, 88 of them - main text. There are 5 tables and 3 illustrations. The qualifying work gives theoretical review and describes the experimental research of the socio-edagogical work on vocational self-determination of high school students of general secondary education institutions. It defines the role of the social pedagogues in school’s vocational guidance and in the process of revival of high school students’ vocational self-determination. The research object: the process of high school students’ vocational self- determination. The research subject: the work of the social pedagogue on high school students’ vocational self-determination. The research purpose: theoretical background and experimental verification of the content, forms and methods of the socio-pedagogical work on vocational self- determination of high school students. The research tasks are: - to define the essence of the notion «vocational self-determination», «vocational guidance»; - to highlight specificities of high school students’ vocational self- determination. - to substantiate the content, forms and methods of the social pedagogue in the field of high school students’ vocational guidance; - to verify the content, forms and methods of the socio-pedagogical work on vocational self-determination of high school students in the conditions of general secondary education institution.
Description: Милосердова І. О. Соціально-педагогічна робота щодо професійного самовизначення старшокласників : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник Т. Г. Соловйова. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 88 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2899
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Miloserdova I.pdfМагістерська робота1.44 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.