Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2904
Title: Соціально-педагогічні умови організації роботи мультидисциплінарної команди в установі
Authors: Шурубор, Лілія Олександрівна
Keywords: мульдисциплінарна команда
соціальний педагог
психолог
логопед
дефектолог
асистент вчителя
дитина з особливими освітніми потребами
інклюзивне навчання
multidisciplinary team
inclusive education
children with special educational needs
social pedagogue
teacher’s assistant
psychologist
speech therapist
defectologist
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота: 98 с., З таблиці, 64 джерела, 4 додатки. Об’єкт дослідження: діяльність мультидисциплінарної команди. Предмет дослідження: соціально-педагогічні умови організації роботи мультидисциплінарної команди в закладах освіти з інклюзивним навчанням. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати соціально-педагогічні умови організації роботи мультидисциплінарної команди в закладах освіти з інклюзивним навчанням. Методи дослідження: аналіз та узагальнення наукових джерел; спостереження, анкетування, інтерв’ювання, тестування. Теоретичне значення: уточнення змісту діяльності різнопрофільних фахівців та визначення ролі соціального педагога у мультидисциплінарній команді. Практичне значення: розробка соціально-педагогічних умов співробітництва членів мультидисциплінарної команди.
EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (64 items, 7 of foreign origin), 4 addenda on 9 pages. The qualifying work volume is 114 pages long, 98 of them - main text. There are 3 tables. The qualifying work gives theoretical survey and describes the experimental research of work a multidisciplinary team where independent experts from different fields of knowledge work on separate plans and tasks aimed at achieving a common goal based on a multidisciplinary approach. The research object: activities of a multidisciplinary team. The research subject: socio-pedagogical conditions of work organization of multidisciplinary team in inclusive education institutions. The research purpose: to theoretically substantiate the socio-pedagogical conditions of work organization of multidisciplinary team in educational institutions with inclusive education. The research tasks are: 1) to analyze the conceptual principles of the genesis and development of professional cooperation; 2) to identify the factors and features of the multidisciplinary team in an inclusive educational institution; 3) to select diagnostic tools and study the state of cohesion of members of the multidisciplinary team; 4) to substantiate the socio-pedagogical conditions of professional cooperation in an inclusive educational institution.
Description: Шурубор Л. О. Соціально-педагогічні умови організації роботи мультидисциплінарної команди в установі : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник М. О. Гладиш. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 114 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2904
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Shurubor L.pdfМагістерська робота1.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.