Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2904
Title: | Соціально-педагогічні умови організації роботи мультидисциплінарної команди в установі |
Authors: | Шурубор, Лілія Олександрівна |
Keywords: | мульдисциплінарна команда соціальний педагог психолог логопед дефектолог асистент вчителя дитина з особливими освітніми потребами інклюзивне навчання multidisciplinary team inclusive education children with special educational needs social pedagogue teacher’s assistant psychologist speech therapist defectologist |
Issue Date: | 2020 |
Abstract: | UA : Кваліфікаційна робота: 98 с., З таблиці, 64 джерела, 4 додатки.
Об’єкт дослідження: діяльність мультидисциплінарної команди.
Предмет дослідження: соціально-педагогічні умови організації роботи
мультидисциплінарної команди в закладах освіти з інклюзивним навчанням.
Мета дослідження: теоретично обґрунтувати соціально-педагогічні умови
організації роботи мультидисциплінарної команди в закладах освіти з
інклюзивним навчанням.
Методи дослідження: аналіз та узагальнення наукових джерел;
спостереження, анкетування, інтерв’ювання, тестування.
Теоретичне значення: уточнення змісту діяльності різнопрофільних
фахівців та визначення ролі соціального педагога у мультидисциплінарній
команді.
Практичне значення: розробка соціально-педагогічних умов
співробітництва членів мультидисциплінарної команди. EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (64 items, 7 of foreign origin), 4 addenda on 9 pages. The qualifying work volume is 114 pages long, 98 of them - main text. There are 3 tables. The qualifying work gives theoretical survey and describes the experimental research of work a multidisciplinary team where independent experts from different fields of knowledge work on separate plans and tasks aimed at achieving a common goal based on a multidisciplinary approach. The research object: activities of a multidisciplinary team. The research subject: socio-pedagogical conditions of work organization of multidisciplinary team in inclusive education institutions. The research purpose: to theoretically substantiate the socio-pedagogical conditions of work organization of multidisciplinary team in educational institutions with inclusive education. The research tasks are: 1) to analyze the conceptual principles of the genesis and development of professional cooperation; 2) to identify the factors and features of the multidisciplinary team in an inclusive educational institution; 3) to select diagnostic tools and study the state of cohesion of members of the multidisciplinary team; 4) to substantiate the socio-pedagogical conditions of professional cooperation in an inclusive educational institution. |
Description: | Шурубор Л. О. Соціально-педагогічні умови організації роботи мультидисциплінарної команди в установі : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник М. О. Гладиш. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 114 с. |
URI: | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/2904 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Shurubor L.pdf | Магістерська робота | 1.47 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.