Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3018
Title: Медіаосвітня діяльність новинних інтернет-ЗМІ
Other Titles: Media Education Activites of News Online Resources
Authors: Давиденкова, Ілона Ігорівна
Keywords: медіаосвіта
медіаграмотність
інтернет
ЗМІ
інтернет-ресурс
соціальні мережі
контент
журналістика
освіта
медіакультура
медіакомунікація
медіа
media education
media literacy
Internet
project
media
internet resource
social networks
content
journalism
education
media culture
media communication
media
проєкт
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Тема кваліфікаційної роботи магістра: «Медіаосвітня діяльність новинних інтернет-ЗМІ». Сторінок основного тексту – 77, використаних джерел – 75. Мета роботи полягає в тому, щоб з’ясувати та дослідити важливість вивчення теми медіаграмотності для українського суспільства, ступінь поширення через інтернет-канали а також виявити засоби маніпулювання та методи впливу на свідомість споживача інформації. Завдання: 1. Визначити сутність поняття «медіаграмотність». 2. Простежити функції та способи застосування засад медіаграмотності. 3. Дослідити процес формування медіграмотного суспільства через новинні інтернет-ресурси. 4. Проаналізувати публікації новинних всеукраїнських інтернет-ресурсів на предмет виявлення матеріалів на тему розповсюдження медіаграмотності серед українського суспільства. 5. Сформувати список українських проєктів від ЗМІ спрямованих на поширення медіакультурних засад серед населення. 6. Виявити рівень медіаграмотності запоріжців через анкетне опитування. Об’єкт дослідження – публікації всеукраїнських новинних інтернет-ЗМІ «Укрінформ», «Уніан», «Цензор.НЕТ», «24», «112.ua», «Эспресо» за період з 01.09.2019 року по 31.12.2019 року. Предмет дослідження – змістове наповнення всеукраїнських новинних інтернет-ресурсів на тему медіаграмотності. Методи дослідження: теоретичний аналіз літературних джерел, порівняльний аналіз методичних матеріалів, контент-аналіз, порівняння, моніторинг, опитування та синтез. Теоретико-методологічна основа дослідження. Вивчення проблем медіаграмотності присвятили свої роботи такі автори: Г. Власкіна, 5 І. Жилавська, І. Задорожна, С. Кара-Мурза, Л. Мастерман, Б. Потятиник, О. Федоров, М. Хілько. Наукова новизна одержаних результатів полягає у цілісному дослідженні процесу та особливостей поширення теми медіаграмотності населення з інтернет-сторінок інтернет-ресурсів. Вперше: – проведено анкетування серед жителів Запоріжжя на тему «Важливість засад медіаграмотності серед споживачів новинного контенту через інтернетресурси» в період з 01.12.2019 року по 31.12.2019 р.; – проаналізовано стрічки інтернет-ЗМІ в період 01.09.2019 року по 31.12.2019 року на предмет емоційної тональності новин з теми «медіаграмотність»; – зібрано українські проєкти з медіаграмотності для самоосвіти та навчання, що допоможуть покращити навички критичного мислення та перевірки й аналізу інформації. Удосконалено: – тлумачення поняття «медіаграмотність». Набуло подальшого розвитку: – аналіз сутності теми медіаграмотність для українського суспільства та важливість поширення та вивчення цієї теми. Практичне значення одержаних результатів. Результати дослідження можуть бути використані регіональними журналістами, рекламістами, редакторами та іншими співробітникам онлайн-медіа, які створюють контент для місцевих ЗМІ. Теоретичне значення дослідження. Матеріали магістерської роботи можуть бути використані під час подальших наукових розробок, при написанні курсових та дипломних робіт студентами факультету журналістики, а також для подальших розробок цієї теми науковцями у сфері журналістики та в навчальному процесі під час проведення пар, семінарів і спецкурсів у вищій школі з інтернет-журналістики.
EN : Davydenkova I. Media Education Activites of News Online Resources – Zaporizhzhia, 2019. – 90 p. Actuality of the qualification peper is resently, the question of the development of society in all spheres of life has been urgently raised in Ukraine. In the media, among which an important niche has been occupied by Internet resources, offers us so much information. that not one human brain is able to perceive it, much less analyze it.. The goals of the work is to identify and explore the importance of studying media literacy for Ukrainian society, the extent of its dissemination through online channels, and to identify the means of manipulation and methods of influencing consumer awareness. . That is why there is a need to study media literacy and its main principles. The realithation of the goal involves assuming the following tasks: 1. To define the essence of the concept of "media literacy". 2. Track the functions and methods of applying media literacy principles. 92 3. Investigate the process of forming a media literacy society through news online resources. 4. To create a list of Ukrainian projects from the mass media aimed at disseminating media cultural foundations among the population. 5. To find out the level of media literacy of people through a questionnaire. Research methods: theoretical analysis of literary sources, comparative analysis of methodological materials, content analysis, comparison, monitoring, surveys and synthesis. In the result of the research paper there were that in Ukraine come to the level of media culture and content consumption is very low.
Description: Давиденкова І. І. Медіаосвітня діяльність новинних інтернет-ресурсів : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 061 "Журналістика" / наук. керівник О. В. Усманова. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 93 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3018
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри журналістики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Диплом-Давиденкова-09.01.20.pdfМагістерська робота1.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.