Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3070
Title: Дослідження інтернет комунікацій просування послуг ФОП «Йога-Центру Yoga & Wellness Space» на сучасному ринку»
Authors: Горбань, Ольга Віталіївна
Keywords: marketing
комунікація
інтернет комунікації
таргетована реклама
instagram
facebook
virtual marketing
Issue Date: 2020
Abstract: EN : The purpose of the qualification work is to systematize the theoretical, methodological and practical aspects of the promotion of sports services through Internet communications and to develop practical recommendations for the development of new methods of promotion of services at the Yoga Center of Yoga & Wellness Space During the research the following scientific results were obtained: – generalized theoretical concepts of communication and Internet communication, types and values of social networks; – the essence of the process of promotion of sports services through Internet technologies in marketing activity is analyzed as one of the tools of increasing its effectiveness; – systematic data obtained, conclusions and recommendations developed; – the organizational and economic characteristics of the Yoga Center of Yoga & Wellness Space have been substantiated; – the process of promotion of sports services with the help of targeted advertising at the Yoga Center of Yoga & Wellness Space was improved; – suggested approaches to increase the effectiveness of targeted advertising. Methods of research: theoretical generalization, logical generalization, benchmarking, deductive, marketing analysis, SWOT analysis, PEST analysis. The scientific novelty of the thesis is that there is a need to study and use the latest methods of promoting sports services in the city of Zaporozhye, which is actively contributing to the development of e-commerce. Against the backdrop of a steady 7 increase in the number of small businesses offering new occupations, new services, increasing competition between them, significantly increasing the cost of traditional advertising events. The need to attract new customers and build their loyalty requires the creation of an appropriate new promotion system. The results of the research can be implemented in the process of forming the advertising policy of the Yoga Center of Yoga & Wellness Space
UA : Мета кваліфікаційної роботи – систематизація теоретико-методологічних і практичних аспектів просування спортивних послуг задомомогою інтернет комунікацій та розробці практичних рекомендацій щодо розроблення нових методів просування послуг на ФОП «Йога-Центру Yoga & Wellness Space» У процесі дослідження отримано такі наукові результати: – узагальнено теоретичні поняття про комунікації та інтернет комунікації, види та значення соціальних мереж; – проаналізовано сутність процесу просування спортивних послуг через інтернет-технології в маркетинговій діяльності як одного з інструментів підвищення її ефективності; – систематизовано отримані дані, розроблено висновки та рекомендації; – обґрунтовано організаційно-економічну характеристику ФОП «Йога-Центру Yoga & Wellness Space»; – удосконалено процес просування спортивних послуг задопомогою таргетованої реклами на ФОП «Йога-Центру Yoga & Wellness Space»; – запропоновано підходи до підвищення ефективності таргетованої реклами. Методи дослідження: теоретичного узагальнення, логічного узагальнення, порівняльного аналізу, дедуктивний, маркетингового аналізу, SWOT-аналізу, PEST-аналізу. Наукова новизна магістерської роботи полягає в тому, що є необхідність вивчення та використання новітніх методів просування спортивних послуг в м. 5 Запоріжжі, чому активно сприяє розвиток електронної комерції. На фоні постійного зрoстання кількості малих підприємств, які пропонують нові напрями занять, нові послуги, загострюється конкуренція між ними, значно зростають витрати на проведення традиційних реклaмних зaходів. Необхіднiсть залучення нoвих клієнтів та фoрмування їх лояльності вимагає створення відповідної нової системи просування. Результати дослідження можуть бути впроваджені в процесі формування рекламної політики ФОП «Йога-Центру Yoga & Wellness Space».
Description: Горбань О. В. Дослідження інтернет комунікацій просування послуг ФОП «Йога-Центру Yoga & Wellness Space» на сучасному ринку» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник О. В. Кендюхов. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 98 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3070
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Горбань_ОВ.pdfМагістерська робота2.69 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.