Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3084
Title: Удосконалення маркетингового управління збутовою діяльністю підприємства ТОВ «ЕЛІЗ»
Authors: Земляна, Дар'я Олександрівна
Keywords: збут
управління збутом
канал збуту
планування збуту
збутова політика
посередники
охоплення ринку
sales
market reaching
sales channel
sales management
intermediaries
sales management
sales policies
sales planning
Issue Date: 2020
Abstract: EN : The object of the research is the enterprise of ELIZ LLC. The subject of the research is theoretical, methodical and practical approaches to marketing management of marketing activities at the enterprise of ELIZ LLC. The purpose of qualification work - development of methodical approach to marketing management of marketing activity of the enterprise. In order to achieve this goal, it is necessary to fulfill the following tasks: improvement of marketing management of the sales activity of the enterprise, namely, various measures are proposed for the most effective sale of goods by means of a detailed analysis of factors influencing the marketing activity. During the research the following scientific results were obtained: - disclosed the essence and importance of sales as a subfunction of marketing activities of the enterprise; - Methodical approaches of sales management are considered; - the directions of improvement of efficiency of marketing activity of the enterprise are considered; - organizational and technical characteristics of ELIZ LLC were investigated; - estimated sales activity of ELIZ LLC; - the shortcomings of the marketing activity of ELIZ LLC are considered - an improved methodological approach to marketing activities management; - developed recommendations for improving the marketing activities of the sales department; - determined the effectiveness of the proposed measures. Research methods: analytical, statistical, descriptive, comparative, method of generalization, method of grouping, deductive method, method of observation, method of analysis and synthesis, method of expert assessments. The scientific novelty of the results obtained is to improve the methodological approach to marketing activities, which includes the formation of criteria for the development of marketing activities of the enterprise, depending on the stage of its life cycle and the development of recommendations for improving the effectiveness of sales management at each stage of the life cycle of the enterprise.
UA : Об’єктом дослідження є підприємство ТОВ«ЕЛІЗ». Предметом дослідження є теоретико- методичний та практичні підходи щодо маркетингового управління збутовою діяльністю на підприємстві ТОВ «ЕЛІЗ». Мета кваліфікаційної роботи – розвиток методичного підходу до маркетингового управління збутовою діяльністю підприємства. Для досягнення мети необхідно виконати такі завдання: удосконалення маркетингового управління збутовою діяльністю підприємства, а саме пропонуються різноманітні заходи щодо найбільш ефективного збуту товару за допомогою детального аналізу чинників, що впливають на збутову діяльність. У процесі дослідження отримано такі наукові результати: − розкрита сутність та значення збуту як підфункції маркетингової діяльності підприємства; − розглянуті методичні підходи управління збутом; − розглянуті напрямки удосконалення ефективності збутової діяльності підприємства; − досліджена організаційно- технічна характеристика ТОВ «ЕЛІЗ»; − оцінена збутова діяльність ТОВ «ЕЛІЗ»; − розглянуті недоліки збутової діяльності ТОВ «ЕЛІЗ» − удосконалений методичний підхід до управління збутовою діяльністю; − розроблені рекомендації з удосконалення збутової діяльності відділу збуту; − визначена ефективність запропонованих заходів. Методи дослідження: аналітичний, статистичний, описовий, порівняльний, метод логічного узагальнення, метод групування, дедуктивний метод, метод спостереження, метод аналізу та синтезу, метод експертних оцінок. Наукова новизна одержаних результатів полягає у вдосконаленні методичного підходу до управління збутовою діяльністю, який включає формування критеріїв розвитку збутової діяльності підприємства, залежно від етапу її життєвого циклу та розробки рекомендацій щодо підвищення ефективності управління збутом на кожному з етапів життєвого циклу підприємства.
Description: Земляна Д. О. Удосконалення маркетингового управління збутовою діяльністю підприємства ТОВ «ЕЛІЗ» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник Ю. В. Калюжна. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 114 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3084
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Земляна_ДО.pdfМагістерська робота5.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.