Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3086
Title: Позиціонування бренда на ринку послуг ТОВ "Нова Пошта"
Authors: Часовенка, Дмитро Миколайович
Keywords: бренд
методичні підходи
стратегія позиціонування
ефективність
брендінг
послуги
моделі models of branding
brand
methodical approaches
positioning strategy
efficiency
branding
services
Issue Date: 2020
Abstract: EN : The object of the research is brand positioning in the market of services of "Nova Poshta" Ltd. The subject of the study is brand positioning as a process of formation and maintenance of a certain opinion among consumers about the bearer of the brand, as well as theoretical and methodological approaches to improve methods of forming a brand and the strategy of positioning the enterprise express delivery. The purpose of master's work is systematization of scientific, methodological and practical knowledge of brand positioning in the market of services. In the process of research, the following scientific results were obtained: the essence of the concept of positioning is investigated; the stages of positioning are analyzed; strategies of positioning in the market of services are investigated; competitive positions of enterprises of express delivery services in the domestic market of Ukraine are defined: strategic research of the express delivery services market; to determine the main characteristics of the brand the enterprise was studied according to one of the branding models; the method of brand creation was improved; a positioning strategy was proposed; it was proposed to introduce a number of measures on efficiency of brand positioning. Research methods: In order to achieve the goal and solve the tasks of the thesis various research methods are applied, in particular: economic method, generalization, method of comparison, systematization and graphical analysis (in the study of the main trends in the development of express delivery in Ukraine); methodological approaches and proposals for brand competitiveness of "Nova Poshta" LLC; graphical - to clarify the results, methods of scientific comparison, expert evaluation and method of complex analysis. Scientific novelty The main results containing scientific novelty are as follows: Improved: brand creation model, which will allow express delivery companies to optimize their activities and attract more customers. Results of research can be used at the further theoretical workings out concerning positioning of the enterprise or the goods in the market or used practically at working out of strategy of positioning to the enterprise of express delivery.
UA : Об’єктом дослідження є позиціонування бренда на ринку послуг ТОВ «Нова Пошта». Предметом дослідження є позиціонування бренду, як процес формування та підтримки певної думки у споживачів, про носії даного бренду, а також теоретичні та методичних підходи щодо вдосконалення методів формування бреду та стратегія позиціонування підприємства експрес–доставки. Метою магістерської роботи магістра є систематизація наукових, методологічних та практичних знань позиціонування бренду на ринку послуг. У процесі дослідження отримано такі наукові результати: досліджено сутність концепції позиціонування; проаналізовано етапи позиціонування; досліджено стратегії позиціонування на ринку послуг; визначені конкурентні позиції підприємств послуг експрес доставки на внутрішньому ринку України: проведено стратегічне дослідження ринку послуг експрес–доставки; визначити основні характеристики бренду досліджено підприємство за однією із моделей брендингу; удосконалено метод створення бренду; запропонована стратегія позиціонування; запропоновано впровадити ряд заходів щодо ефективності позиціонування бренда. Методи дослідження: Для досягнення мети та вирішення поставлених завдань дипломної роботи застосовані різноманітні методи дослідження, зокрема: економічний метод, узагальнення, метод порівняння, систематизації та графічного аналізу (при дослідженні основних тенденцій розвитку експрес-доставки України); методичних підходів і пропозицій щодо конкурентоспроможності бренду ТОВ «Нова Пошта; графічний – для уточнення отриманих результатів, методи наукового порівняння, експертних оцінок та метод комплексного аналізу. Наукова новизна: Основні результати, що містять наукову новизну, полягають у наступному: Удосконалено: - модель створення бренду, яка дозволить підприємствам експрес-доставки оптимізувати свою діяльність та залучити більше клієнтів. Результати дослідження можуть бути використані при подальших теоретичних розробках щодо позиціонування підприємства або товару на ринку або використані практично при розробці стратегії позиціонування підприємстві експрес–доставки.
Description: Часовенко.Д. М. Позиціонування бренда на ринку послуг ТОВ "Нова Пошта" : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник О. Г. Череп. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 101 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3086
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Часовенко_ДМ.pdfМагістерська робота3.63 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.