Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3152
Title: Особливості формування системи менеджмент- маркетингу роллердрому «Roller Stars» на ринку спортивних послуг
Other Titles: Peculiarities of Formation of System of Management Marketing at Rollerdrom «Roller Stars» at the Market of Sports Services
Authors: Давлєтов, Владислав Олександрович
Keywords: менеджмент
макркетинг
ринок спортивних послуг
management
marketing
market of sports services
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота магістра: 100 с., 17 рис., 13 табл., 59 джерел. Об’єктом дослідження є процес менеджмент-маркетингової діяльності на підприємстві, що діє на ринку спортивних послуг - роллердромі «ROLLER STARS». Предметом дослідження є теоретико-методологічні та практичні засади впровадження менеджмент-маркетингу на підприємствах сфери послуг. Метою роботи є теоретико-методологічне обґрунтування положень та розробка практичних рекомендацій щодо вдосконалення системи менеджмент-маркетингу роллердрому «Roller Stars» на ринку спортивних послуг. Методи дослідження: абстрактно-логічний, системно-структурний, економіко-статистичні, маркетингових досліджень. Специфікою даної роботи є вирішення таких завдань: теоретично узагальнено сучасну парадигму менеджмент-маркетингу; визначено теоретичні положення менеджмент-маркетингу підприємств сфери послуг у сучасних умовах; обґрунтовано основні теоретико-методологічні засади менеджмент-маркетингу підприємств сфери спортивних послуг; проаналізовано поточну кон’юнктуру та тенденції розвитку сегменту роллердромів ринку спортивних послуг України; визначено особливості поведінки споживачів та провести аналіз якості обслуговування роллердрому «ROLLER STARS»; здійснено діагностику особливостей менеджмент-маркетингу роллердрому «ROLLER STARS»; запропоновано напрямки вдосконалення ключових елементів системи менеджмент-маркетингу роллердрому «ROLLER STARS» на ринку спортивних послуг; комплексно обґрунтовано організаційне забезпечення формування менеджмент-маркетингу підприємства сфери спортивних послуг. Інформаційною базою дослідження є статистичні дані Державної служби статистики України, наукова література, аналітичні огляди в спеціалізованих періодичних виданнях, анкетні дані, одержані під час маркетингових досліджень, особисті спостереження тощо. Новизна роботи полягає в обґрунтуванні положень та розробка практичних рекомендацій щодо вдосконалення системи менеджмент-маркетингу роллердрому «Roller Stars» на ринку спортивних послуг.
EN : Master's qualification work: 100 pages, 17 pictures, 13 tables, 59 sources. The object of the research is the process of management-marketing activity in the company operating in the market of sports services - RollerDrome «ROLLER STARS». The subject of the research is theoretical, methodological and practical principles of implementation of management-marketing at the enterprises of the service sector. The purpose of the work is theoretical and methodological substantiation of the provisions and development of practical recommendations for improving the management marketing system of Roller Stars Rollerblades in the sports services market. Research methods: abstract-logical, system-structural, economic-statistical, marketing research. The specificity of this work is the solution of the following problems: theoretically generalized modern paradigm of management-marketing; Theoretical provisions of management-marketing of service companies in modern conditions are defined; the basic theoretical and methodological principles of management-marketing of sports services enterprises are substantiated; the current situation and tendencies of development of the rollerdrome segment of the sports services market of Ukraine are analyzed; identifies the peculiarities of consumer behavior and analyze the quality of service of the Roller Blade «ROLLER STARS»; diagnostics of the management-marketing features of the ROLLER STARS rollerdrome was performed; the directions of improvement of key elements of the ROLLER STARS Roller Blade Management Marketing System in the sports services market have been proposed; organizational support of formation of management-marketing of the enterprise of the sphere of sports services is substantially substantiated. The information base of the research is the statistics of the State Statistics Service of Ukraine, scientific literature, analytical reviews in specialized periodicals, questionnaires obtained during marketing research, personal observations, etc. The novelty of the work is to justify the provisions and to develop practical recommendations for improving the management marketing system of Roller Stars Rollerblades in the sports services market.
Description: Давлєтов В. О. Особливості формування системи менеджмент-маркетингу оллердрому «Roller Stars» на ринку спортивних послуг : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 073 "Менеджмент" / наук. керівник І. Г. Шавкун. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 100 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3152
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри бізнес-адміністрування і менеджменту зовнішньоекономічної діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Давлетов.pdfМагістерська робота130.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.