Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3438
Title: Задачі міжпредметного змісту як засіб формування в учнів інтегрованих знань з природничих наук
Other Titles: Tasks of Сross-curricular Learning Area as Means of Forming Students' Integrated Knowledge in Natural Science
Authors: Гречка, Альона Вячеславівна
Keywords: міжпредметні зв'язки
інтеграція
інтегрованний урок
міжпредметні задачі
інноваційні технології
освітній процес
компетентність
intersubject connections
integration
integrated lesson
intersubject tasks
innovative technologies
educational process
competence
Issue Date: 2020
Publisher: ЗНУ
Abstract: EN : Master's Qualification Thesis «Tasks of Cross-curricular Learning Area as Means o f Forming Students' Integrated Knowledge in Natural Science» contains: 87 pages, 11 pictures, 3 tables, 39 resources. The object of the research is the process of natural subjects in the institutions of secondary еducation. The aim of the work: is in developing, in theoretical background and experimental verification of methods for solving problems of intersubject content in the process of teaching natural sciences in a comprehensive school. The methods of researching: the analysis of scientific and methodological literature, collating and summarizing data obtained through studying of State standard for basic and complete general secondary education, the survey methods: conversations, questionnaires, the pedagogical quantitative analysis of the results of the pedagogical experiment. Scientific originality of the work is in the development of a methodology for unbinding and solving problems of intersubject content which based on the implementation of the principle of integration of knowledge in the study of natural sciences in a secondary school. The practical significance of the work is in the development and implementation of the methodology for solving and compiling tasks of interstudying content based on the implementation of the principle of integration of knowledge during the study of natural sciences in secondary school.
UA : Кваліфікаційна робота магістра «Задачі міжпредметного змісту як засіб формування в учнів інтегрованих знань з природничих наук»: 87 с., 11 рис., 3 табл., 39 джерел. Об’єктом дослідження є процес навчання природничих наук в закладах середньої освіти. Мета роботи: полягає в розробці, теоретичному обґрунтуванні й експериментальній перевірці методики розв’язування задач міжпредметного змісту в процесі навчання природничих наук в загальноосвітній школі. Методи дослідження – аналіз науково-методичної літератури, співставлення й узагальнення даних, одержаних у процесі вивчення Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти, методи опитування: бесіди, анкетування, педагогічний експеримент; якісний і кількісний аналіз результатів педагогічного експерименту. Наукова новизна роботи полягає у розробці методики розв’язування і складання задач міжпредметного змісту на основі peaлізації принципу інтеграції знань при вивченні природничих наук в середній школі. Практичне значення роботи полягає у розробці та впровадженні методики розв’язування і складання задач міжпредметного змісту на основі peaлізації принципу інтеграції знань при вивченні природничих наук в середній школі.
Description: Гречка А. В. Задачі міжпредметного змісту як засіб формування в учнів інтегрованих знань з природничих наук : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 014 "Середня освіта" / наук. керівник Н. І. Тихонська. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 87 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3438
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри генетики та рослинних ресурсів

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Grechka_diplom.pdfМагістерська робота2.42 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.