Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3458
Title: Робота соціального педагога щодо соціалізації дітей дошкільного віку
Authors: Куаталієва, Анастасія Володимирівна
Keywords: дошкільний вік
виховання
соціалізація особистості
соціальна адаптація
соціальна допомога
preschool age
education
socialization of the individual
social adaptation
social assistance
Issue Date: 2020
Abstract: EN : Qualification work: 96 pages, 3 tables, 1 figure, 78 sources. Object of research: the process of socialization of the individual in preschool age, features of the work of a social educator in a preschool institution. Subject of research: methods for determining the level of socialization of preschool children. Forms and methods of work of a social pedagogue. The purpose of the study: is to investigate how the personality of a preschool child is formed. What are the effective forms, methods and technology of work of a social pedagogue on socialization of preschool children. Research hypothesis: socialization of preschool children will be effective provided that the unity of education within the preschool and in the family. Research methods: biographical, document analysis, observation, survey. Forecasting methods: data collection, generalization, reliability assessment, information processing. Psychological and pedagogical methods of social work: conversation, discussion, role-playing games, discussion of situations, analysis and resolution of conflicts. Organization of cognitive, practical activities and behavior: exercise, assignments, tasks, training, creating special educational situations The materials of the work can be used by social educators, educators of preschool educational institutions for the socialization of children.
UA : Кваліфікаційна робота: 96 с., 3 таблиці, 1 рисунок, 78 джерел. Об’єкт дослідження: процес соціалізації особистості в дошкільному віці, особливості роботи соціального педагога в дошкільному закладі. Предмет дослідження: методи, щодо визначення рівня соціалізації дітей дошкільного віку. Форми та методи роботи соціального педагога. Мета дослідження: полягає в тому, щоб дослідити як формується особистість дитини дошкільного віку. Які ефективні форми, методи та технологія роботи соціального педагога по соціалізації дітей дошкільного віку. Гіпотеза дослідження: соціалізація дітей дошкільного віку буде ефективною за умови забезпечення єдності виховання в стінах дошкільного закладу та у сім'ї. Методи дослідження: біографічний, аналіз документів, спостереження, опитування. Методи прогнозування: збір даних, узагальнення, оцінка достовірності, обробка інформації. Психолого-педагогічні методи соціальної роботи: бесіда, дискусія, рольові ігри, обговорення ситуацій, аналіз і вирішення конфліктів. Організація пізнавальної, практичної діяльності та поведінки: вправа, доручення, завдання, привчання, створення спеціальних виховних ситуацій Матеріали роботи можуть бути використані соціальними педагогами, вихователями дошкільних освітніх закладів щодо соціалізації дітей.
Description: Куаталієва А. В. Робота соціального педагога щодо соціалізації дітей дошкільного віку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота" / наук. керівник О. В. Пономаренко. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 96 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3458
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Куаталієва.pdfМагістерська робота933.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.