Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3499
Title: Взаємодія соціального педагога з учасниками освітнього процесу в закладах середньої освіти
Authors: Чеховський, Владислав Євгенович
Keywords: взаємодія
соціальний педагог
соціально-педагогічна діяльність
учасники освітнього процесу
interaction
social pedagogue
socio-pedagogical activity
participants of the educational process
Issue Date: 2020
Abstract: EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, list of literature (136 items), 13 addenda on 23 pages. The qualifying work volume is 146 pages long, 115 of them – main text. There are 5 tables. The qualifying work gives theoretical survey and describes interaction of a social pedagogue with participants of educational space in general secondary education institutions. The research object: is the interaction of a social educator with the participants of the educational process in general secondary education institutions. The research subject: features of social and pedagogical activity in general secondary education institutions. The research purpose: theoretical background and practical program approval of preventative measures from vandalism of juvenile students inclined to delinquency. The research tasks are: 1) to analyze the scientific sources to substantiate the theoretical and methodological principles of building psychological and pedagogical interaction of participants in the educational process in general secondary education. 2) to determine the state of the problem of organizing the interaction of social pedagogues with participants in the educational process in general secondary education. 3) to identify a set of factors and features of socio-pedagogical activities in general secondary education. 4) to investigate the features of psychological and pedagogical interaction of different categories of participants in the educational process in general secondary education. The part 1 “Scientific approaches to the construction of psychological and pedagogical interaction of participants in the educational process” describes the essence of the notion “interaction”, its features as a social phenomenon, factors that course its origin; considers peculiarities participants in the educational process. The part 2 “The results of experimental work” shows the results of consultive, formative and monitoring stages of the experimental work in general secondary education, primary school, pedagogical interaction of different categories of participants of educational process in establishments of general secondary education The analysis of results has proved the effectiveness of formulated and implemented program of socially-pedagogical interaction with participants of educational space in general secondary education institutions.
UA : Кваліфікаційна робота: 115 с., 5 таблиць, 136 джерел, 13 додатків. Об’єкт – взаємодія соціального педагога з учасниками освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти. Предмет – особливості здійснення соціально-педагогічної діяльності в закладах загальної середньої освіти. Мета: визначити особливості здійснення соціально-педагогічної роботи серед учнів загальноосвітніх навчальних закладів. Гіпотеза: взаємодія соціального педагога з учасниками освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти може бути ефективною за умови знання соціальними педагогами особливостей здійснення соціально-педагогічної діяльності в закладах загальної середньої освіти та володіння сучасними формами та технологіями побудови психолого-педагогічної взаємодії учасників освітнього процесу. Для досягнення даної мети, нами були поставлені такі завдання: обґрунтування теоретико-методологічних засад побудови психолого-педагогічної взаємодії учасників освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти; визначення стану проблеми; виокремлення сукупності чинників та особливості здійснення соціально-педагогічної діяльності в закладах загальної середньої освіти; дослідити виконання однієї з професійних функцій соціальним педагогом на прикладі профілактики відношення до наркотиків учнів у закладах загальної середньої освіти. Для виконання поставлених завдань використано методи: теоретичні, емпіричні, статистичні. Практичне значення роботи полягає у визначенні особливості здійснення соціально-педагогічної діяльності в закладах загальної середньої освіти. Галузь використання: заклади загальної середньої освіти.
Description: Чеховский В. Є. Взаємодія соціального педагога з учасниками освітнього процесу в закладах загальної середньої освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота" / наук. керівник Н. В. Заверико. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 115 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3499
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Чеховський.pdfМагістерська робота1.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.