Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/371
Title: Мислення як фактор становлення сучасної особистості: філософсько-освітній аспект
Other Titles: Thinking as a factor in the formation of a modern personality: the philosophical and educational aspects
Authors: Кравченко, Алла Анатоліївна
Kravchenko, Alla
Keywords: мислення
знання
освіта
проблема
розум
педагогіка
особистість
thinking
knowledge
educati problem
mind
pedagogy
personality
Issue Date: 2017
Publisher: ЗДІА
Citation: Кравченко, А. А. Мислення як фактор становлення сучасної особистості : філософсько-освітній аспект / А. А. Кравченко //Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії / ред. В. Г. Воронкова. - Запоріжжя, 2017. - Вип. 71 (2017). - с. 52 - 57
Abstract: UA : В статті досліджуються особливості продуктивного мислення як найважливішої характеристики людини. Мислення не тільки осягає оточуючу реальність, але й творить новий світ і нове соціокультурне середовище. Головна мета статті полягає у аналізі основних параметрів формування мислення. Дослідженні мислення як способу творчого освоєння природної і соціальної реальності у навчально-освітньому процесі із врахуванням сучасних філософських методик і педагогічних практик. Методологічну основу філософсько-освітнього дослідження складають загальнонаукові принципи пізнання соціокультурних явищ, які підпорядковані історико-філософському, системно- структурному, конститутивному і контамінаційному методам пізнання. В основі дослідження представлено такі завдання: проаналізувати основні параметри формування мислення в навчальному процесі, виявити значення творчої складової в процесі освоєння природної і соціальної реальності. Результати дослідження. На основі запропонованих методів визначено, що шлях до розкриття сутності світу здійснюється через спосіб мислення. Показано, що процес формування мислення найбільш продуктивно здійснюється засобами освіти і педагогічних практик. Роль освіти в соціальному і культурному житті полягає у передачі знання, на основі якого формується мислення як енергія впливу на зміну середовища і людини. Мислення – це навичка, яка надає можливість одержувати знання. Важливою функцією творчого мислення є здатність розв’язувати проблеми, в результаті чого з’являються можливості до цілеспрямованої діяльності. Висновок. Сучасний світ ставить перед особистістю неординарні завдання, які не мають аналогів вирішення. Тому, в процесі навчання, необхідно показувати як думати, а не вчити алгоритмам діяльності. Ефективність навчально-освітнього процесу залежить від рівня творчого мислення педагога. Він повинен перетворювати кожне заняття в творче відкриття. Такий підхід в навчанні формує творчу, креативну особистість, здатну долати труднощі сучасного нестабільного світу. Мислити – означає створювати проблеми і ефективно їх вирішувати.
EN : . In the article the features of productive thinking as the most important characteristic of a person are studied. Thinking not only comprehends the surrounding reality, but also creates a new world and a new socio-cultural environment. The main purpose of the article is to analyze the basic characteristics of the thinking formation as well as to explore thinking as a way of creative development of natural and social reality in the educational process, taking into account modern philosophical techniques and pedagogical practices. The methodological basis of philosophical and educational research is the general scientific principles of cognition of socio-cultural phenomena, which are subordinated to the historical-philosophical, system-structural, constitutive and contamination methods of cognition. The research is based on the following tasks: to analyze the basic characteristics of the thinking formation in the educational process, to reveal the significance of the creative component in the process of learning of the natural and social reality. As a result of the research, based on the proposed methods, it is determined that the way to discover the essence of the world is realized through a way of thinking. It is shown that the process of forming thinking is most productively carried out by means of education and pedagogical practices. The role of education in social and cultural life is to pass on the knowledge, on the basis of which thinking is formed as the energy of influence on the change of the environment and man. Thinking is a skill that gives an opportunity to get knowledge. An important function of creative thinking is the ability to solve problems, resulting in opportunities for purposeful activities. This allows us to conclude that the modern world face an individual with extraordinary problems that have no analogues of the solution. Therefore, in the learning process, it is necessary to show how to think, but not just teach methods of activity. The effectiveness of the educational process depends on the level of creative thinking of the teacher. The teacher must transform every activity into a creative discovery. Such an approach in teaching forms a creative, artistic personality capable to overcome the difficulties of today's unstable world. To think is to create problems and solve them effectively.
Description: ORCID 0000-0001-8429-2183
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/371
Appears in Collections:Гуманітарний вісник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gvzdia_71_6.pdfстаття743.8 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.