Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3824
Title: Удосконалення miх-маркетингу підприємства сфери послуг салон краси «Група Персона»
Authors: Абрамова, Катерина Олександрівна
Keywords: комплекс маркетингу
цільовий сегмент
салон краси
сфера послуг
мотивація
communication policy
marketing complex
internet marketing
services
image
beauty salon
motivation
target segment
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота викладена на 104 сторінках друкованого тексту, містить 5 таблиць, 11 рисунків. Перелік посилань включає 74 джерела, з них 8 іноземною мовою. Об’єктом дослідження є процес удосконалення комплексу маркетингу підприємства сфери послуг. Предметом дослідження є теоретичні, методичні та практичні аспекти удосконалення комплексу маркетингу підприємства сфери послуг. Метою магістерської роботи є систематизація наукових, методологічних та практичних знань з формування напрямків удосконалення комплексу маркетингу підприємства сфери послуг. Методи дослідження: логічного узагальнення, дедуктивний, фінансово – економічного та статистичного аналізу, порівняння, зведення та ін. Одержані результати: модель формування іміджу підприємства сфери послуг; розроблена схема структури іміджу салону краси «Група Персона», яка складається з двох блоків – зовнішнього та внутрішнього кожен з яких відображає певні аспекти і параметри; розроблено заходи по формуванню позитивного іміджу салону краси «Група Персона» . Результати дослідження можуть бути застосовані підприємствами ринку б’юті–індустрії, зокрема схема структури іміджу салону краси «Група Персона», яка складається з двох блоків – зовнішнього та внутрішнього кожен з яких відображає певні аспекти і параметри та пропозиції Інтернет– маркетингу, як засобу удосконалення комунікаційної політики ТОВ «Група Персона».
EN : The work is presented on 104 pages of printed text, contains 5 tables, 11 figures. The list of referеnces includes 74 sources, 8 of them in foreign languages. Тhe object of research is the process of improving the marketing complex of the service sector. The subject of research is the theoretical, methodological and practical aspects of improving the marketing complex of the enterprise in the field of services. The purpose of the master's work is the systematization of scientific, methodological and practical knowledge on the formation of areas of improvement of the marketing complex of the service sector. In the process of research, the following scientific results were obtained: 1) features of a complex of marketing of the enterprise of sphere of services are considered; 2) the business sphere of services as a subject of economic activity is considered; 3) the factors of internal marketing and evaluation of the quality of services provided are studied; 4) the marketing environment of a beauty salon is investigated; 5) an audit of the marketing complex of the salon "Group Person" was conducted; 6) the needs and motivations of the target audience of consumers of beauty salon services are studied; 7) the directions of formation of image of beauty salon are defined; 8) the directions of improvement of the communication policy of LLC "Personnel group" on the basis of use of tools of Internet marketing are defined. Methods of research: theoretical generalization, logical generalization, comparative analysis, deductive, marketing analysis, correlation analysis, index analysis, etc. The obtained results: model of image formation of the enterprise in the sphere of services; the scheme of structure of image of beauty salon "Group Person" which consists of two blocks - external and internal each of which reflects certain aspects and parameters is developed; measures have been developed to form a positive image of the beauty salon "Group Person". The results of the study can be used by enterprises of the beauty industry, in particular the scheme of the image structure of the beauty salon "Group Person", which consists of two blocks - external and internal, each of which reflects certain aspects and parameters and proposals of Internet marketing as a means of improvement communication policy of LLC "Person Group".
Description: Абрамова К. О. Удосконалення miх-маркетингу підприємства сфери послуг салон краси «Група Персона» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник Н. В. Терент’єва. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 104 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3824
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Абрамова.pdfМагістерська робота1.1 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.