Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3825
Title: Удосконалення маркетингової діяльності спортивного комплексу «ArLexGym» на локальному ринку послуг
Authors: Кобченко, Олеся Олегівна
Keywords: комплекс маркетингу
конкурентна ситуація
маркетингова діяльність
сфера послуг
цільовий сегмент
фізкультурно-оздоровчі послуги
ринок
marketingcomplex
competitive situation
services
targetsegment
market
physical and health services
marketing activity
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота викладена на 101 сторінці друкованого тексту, містить 19 таблиць, 12 рисунків. Перелік посилань включає 70 джерел. Об’єктом дослідження є процес удосконалення маркетингової діяльності підприємства на локальному ринку послуг. Предметом дослідження є теоретичні, методичні та практичні аспекти удосконалення маркетингової діяльності підприємства на локальному ринку послуг. Метою магістерської роботи є систематизація наукових, методологічних та практичних знань з формування напрямків удосконалення маркетингової діяльності спортивного комплексу «Arlex Gym» на локальному ринку послуг. Методи дослідження: логічного узагальнення, дедуктивний, фінансово – економічного та статистичного аналізу, порівняння, зведення та ін. Одержані результати: проведене системне дослідження стану та тенденції розвитку та конкурентної ситуації на ринку спортивних послуг; вивчені мотивації споживачів спортивних послуг. Визначено стратегію маркетингової діяльності спортивного комплексу та запропоновані напрями формування перспективного продукту фітнесу. Результати дослідження можуть бути застосовані підприємствами ринку спортивних послуг, зокрема пропозиції на основі SPACE-аналізу для визначення стратегічної позиції підприємства.
EN : The work is presented on 101 pages of printed text, contains 19 tables, 12 figures. The list of referеnces includes 70 sources. The object of research is the process of improving the marketing activities of the enterprise in the local services market. The subject of research is theoretical, methodological and practical aspects of improving the marketing activities of the enterprise in the local services market. The purpose of the master's work is to systematize scientific, methodological and practical knowledge on the formation of areas for improving the marketing activities of the sports complex "Arlex Gym" in the local services market. In the process of research, the following scientific results were obtained: 1) theoretical aspects of marketing activities of enterprises in the service sector are considered; 2) physical culture and health services as the main element of marketing activity of a sports complex are considered; 3) methodical approaches to an estimation of efficiency of marketing activity of the enterprise of sphere of services are defined; 4) the state and tendencies of development of the market of sports services are investigated; 5) the competitive situation on the market of sports services of Zaporozhye is analyzed; 6) the marketing activity of the sports club "Arlex Gym" is analyzed; 7) the strategy of marketing activity of the enterprise on the basis of SPACEanalysis is defined; 8) a promising fitness product has been developed. Methods of research: theoretical generalization, logical generalization, comparative analysis, deductive, marketing analysis, correlation analysis, index analysis, etc. The obtained results: a systematic study of the state and trends of development and competitive situation in the market of sports services; motivations of consumers of sports services are studied. The strategy of marketing activity of the sports complex is determined and the directions of formation of the perspective fitness product are offered. The results of the study can be used by enterprises of the sports services market, in particular proposals based on SPACE-analysis to determine the strategic position of the enterprise.
Description: Кобченко О. О. Удосконалення маркетингової діяльності спортивного комплексу «ArLexGym» на локальному ринку послуг» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник І. М. Дашко. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 101 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3825
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кобченко.pdfМагістерська робота1.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.