Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3879
Title: Формування та реалізація маркетингової діджитал стратегії ТОВ «Нова Пошта»
Authors: Омельчак, Еліна Юріївна
Keywords: інтернет
інструмент
цифровий маркетинг
трансформація
діджитал стратегія
споживач
ринок
брендування
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота викладена на 101 сторінці друкованого тексту, містить 9 таблиць, 26 рисунків, 1 додаток. Перелік посилань включає 73 джерела, з них 4 іноземною мовою. Об’єктом дослідження є процес формування та реалізації маркетингової діджитал стратегії ТОВ «Нова Пошта». Предметом дослідження є теоретичні та методичних підходи щодо формування та реалізації маркетингової діджитал стратегії ТОВ «Нова Пошта». Метою магістерської роботи магістра є систематизація наукових, методологічних та практичних знань формування та реалізації маркетингової діджитал стратегії . Методи дослідження: логічного узагальнення, дедуктивний, фінансово – економічного та статистичного аналізу, порівняння, зведення та ін. Одержані результати: стратегія і загальна модель трансформації сервісної логістики ТОВ «Нова Пошта», яка дозволяє отримати ряд позитивних переваг: підвищення ефективності функціонування діяльності підприємства, зростання виручки і прибутку, зниження витрат, вихід на нові ринки і отримання поліпшення інших показників бізнесу; методика узгодження стратегічних цілей із стратегією маркетингу ТОВ «Нова Пошта» в соціальних мережах. Результати дослідження можуть бути застосовані підприємствами, зокрема, етапи цифрової трансформації сервісної логістики та основні напрямки робіт, для підвищення ефективності.
EN : The work is presented on 101 pages of printed text, contains 9 tables, 26 figures, 1 annex. The list of referеnces includes 73 sources, 4 of them in foreign languages. The object of research is the process of formation and implementation of the marketing digital strategy of Nova Poshta LLC. The subject of research is theoretical and methodological approaches to the formation and implementation of digital marketing strategy of Nova Poshta LLC. The purpose of the master's work is to systematize scientific, methodological and practical knowledge of the formation and implementation of digital marketing strategy. In the process of research, the following scientific results were obtained: 1) theoretical and methodological approaches to the formation of marketing digital strategy are considered; 2) systematized modern tools of digital marketing; 3) the marketing activity of Nova Poshta LLC was analyzed; 4) the competitive environment of Nova Poshta LLC was studied; 5) the strategy of digital transformation of service logistics of Nova Poshta LLC was developed; 6) the SoLoMo model as a tool of marketing digital strategy was evaluated; 7) measures were proposed to coordinate the strategic goals with the marketing strategy of Nova Poshta LLC on social networks; 8) recommendations were developed on the directions of planning the strategy of the Nova Poshta brand's presence on social networks. Methods of research: theoretical generalization, logical generalization, comparative analysis, deductive, marketing analysis, correlation analysis, index analysis, etc. The results obtained: strategy and general model of transformation of service logistics LLC "Nova Poshta", which allows you to get a number of positive 6 benefits: increase the efficiency of the enterprise, increase revenue and profit, reduce costs, enter new markets and improve other business indicators; methods of coordinating strategic goals with the marketing strategy of Nova Poshta LLC on social networks.
Description: Омельчак Е. Ю.Формування та реалізація маркетингової діджитал стратегії ТОВ "Нова Пошта" : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник В. В. Малтиз. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 101 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3879
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Омельчак.pdfМагістерська робота2.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.