Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3887
Title: Стратегії удосконалення асортиментної політики DELTAFOOD
Authors: Міщенко, Артем Сергійович
Keywords: асортимент
доля ринку
товар
споживач
ринок
позиціонування
конкуренція
політика
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота викладена на 104 сторінках друкованого тексту, містить 13 таблиць, 27 рисунків, 2 додатки. Перелік посилань включає 65 джерел, з них 3 іноземною мовою.Об’єктом дослідження є процес формування асортиментної політики підприємства DELTA FOOD. Предметом дослідження є теоретичні та методичних підходи щодо стратегії удосконалення асортиментної політики DELTAFOOD, з метою підвищення конкурентоспроможності на ринку. Метою магістерської роботи є систематизація наукових, методологічних та практичних знань з формування стратегії удосконалення асортиментної політики підприємства з метою підвищення його конкурентоспроможності на ринку. Методи дослідження: логічного узагальнення, дедуктивний, фінансово – економічного та статистичного аналізу, порівняння, зведення та ін. Одержані результати: систематизовано асортиментні стратегії підприємств харчової промисловості; розроблено алгоритм розробки асортиментної політики торгово – виробничих підприємств, що забезпечує компанії стійкі конкурентні переваги, як на українському, так і на зарубіжних ринках; розроблено процес удосконалення управління асортиментною політикою підприємства DELTA FOOD . Результати дослідження можуть бути застосовані підприємствами, зокрема, комплексний маркетинговий підхід у реалізації ефективної маркетингової політики, а також алгоритм розробки та реалізації асортиментної політики, орієнтованої на підвищення конкурентоспроможності компанії на ринку соусної продукції.
EN : The work is presented on 104 pages of printed text, contains 13 tables, 27 figures, 2 annex. The list of referеnces includes 65 sources, 3 of them in foreign languages. The object of research is the process of forming the assortment policy of DELTA FOOD. The subject of the research is theoretical and methodological approaches to the strategy of improving the assortment policy DELTAFOOD, in order to increase competitiveness in the market. The purpose of the master's work is to systematize scientific, methodological and practical knowledge on the formation of a strategy for improving the product range of the enterprise in order to increase its competitiveness in the market. In the process of research, the following scientific results were obtained: 1) generalized theoretical assortment policy is considered; 2) analyzed the main directions of assortment policy formation are systematized; 3) systematized the methodical tools of formation and realization of assortment policy of the enterprises are investigated; 4) systematized the components of the range formation system are determined; 5) аpproach to the current state of the market of sauce products of Ukraine is analyzed; 6) improved assortment policy of DELTA FOOD enterprise is analyzed; 7) conducted ABC and XYZ analysis were performed according to the indicators of the product range of DELTA FOOD enterprise under the TM "Walk the field"; 8) the goals of optimization of the company's product range are systematized; Research methods: logical generalization, deductive, financial – economic and statistical analysis, comparison, summary, etc. 6 The obtained results: assortment strategies of food industry enterprises are systematized; an algorithm for developing the assortment policy of trade and production enterprises has been developed, which provides the company with stable competitive advantages, both in the Ukrainian and foreign markets; the process of improving the management of the assortment policy of DELTA FOOD enterprise has been developed. The results of the study can be applied by enterprises, in particular, a comprehensive marketing approach in the implementation of effective marketing policy, as well as an algorithm for developing and implementing an assortment policy aimed at increasing the company's competitiveness in the sauce market.
Description: Міщенко А. С. Стратегії удосконалення асортиментної політики DELTAFOOD : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник Н. В. Терент’єва. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 104 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3887
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Артем_Міщенко.pdfМагістерська робота2.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.