Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3890
Title: Формування та підтримка лояльності споживачів ТОВ «Нова почта»
Authors: Марінчук, Ірина Олександрівна
Keywords: споживач
программа лояльності
лояльність
управління
стимулювання
ринок послуг доставки
алгоритм
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота викладена на 101 сторінках друкованого тексту, містить 19 таблиць, 14 рисунків, 1 додаток. Перелік посилань включає 73 джерела, з них 4 іноземною мовою.Об’єктом дослідження є процес формування та підтримки лояльності споживачів. Предметом дослідження є теоретичні та методичні підходи щодо формування та підтримки лояльності споживачів ТОВ «Нова Пошта». Метою магістерської роботи магістра є систематизація наукових, методологічних та практичних знань з формування та підтримки лояльності споживачів ТОВ «Нова Пошта». Методи дослідження: логічного узагальнення, дедуктивний, фінансово – економічного та статистичного аналізу, порівняння, зведення та ін. Одержані результати: алгоритм розробки маркетингової стратегії формування та управління лояльністю споживача для ТОВ «Нова Пошта», який дозволить встановити зі споживачами партнерські відносини, що орієнтовані як на задоволення потреб споживачів, так і реалізацію стратегічних інтересів оператора послуг доставки, тому що вони формують потенційний попит споживачів та забезпечують розширення частки ринку. Результати дослідження можуть бути застосовані підприємствами, зокрема, основні види програм заохочення лояльності споживачів ТОВ «Нова Пошта».
EN : The work is presented on 101 pages of printed text, contains 19 tables, 14 figures, 1 annex. The list of referеnces includes 73 sources, 4 of them in foreign languages. The object of research is the process of forming and maintaining consumer loyalty. The subject of the research is theoretical and methodological approaches to the formation and maintenance of consumer loyalty of Nova Poshta LLC. The purpose of the master's work is to systematize scientific, methodological and practical knowledge on the formation and maintenance of consumer loyalty of Nova Poshta LLC. In the process of research, the following scientific results were obtained: 1) theoretical and methodological approaches to the formation of consumer loyalty are considered; 2) identified components of the process of forming and maintaining consumer loyalty; 3) marketing management of consumer loyalty is investigated; 4) the loyalty of consumers of LLC Nova Poshta in the market of delivery services is analyzed; 5) the competitive environment of the market of delivery services in Ukraine is investigated; 6) the marketing strategy of management of loyalty of consumers of Open Company "Nova Poshta" is developed; 7) Loyalty programs aimed at consumer groups of Nova Poshta LLC were implemented. Methods of research: theoretical generalization, logical generalization, comparative analysis, deductive, marketing analysis, correlation analysis, index analysis, etc. The results obtained: an algorithm for developing a marketing strategy for 6 the formation and management of consumer loyalty for Nova Poshta LLC, which will establish partnerships with consumers focused on meeting the needs of consumers and the realization of strategic interests of the delivery service operator, because they generate potential demand consumers and ensure the expansion of market share. The results of the study can be applied by enterprises, in particular, the main types of consumer loyalty programs of Nova Poshta LLC.
Description: Марінчук І. О. Формування та підтримка лояльності споживачів ТОВ «Нова почта» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 "Маркетинг" / наук. керівник Н. В. Терент’єва. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 101 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3890
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Марінчук.pdfМагістерська робота1.64 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.