Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3933
Title: Розробка і управління корпоративною культурою ПАТ «Мотор Січ»
Authors: Путро, Ян Андрійович
Keywords: корпоративна культура
тип корпоративної культури
звичаї
підприємство
персонал
цінності
ефективність
управління
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота викладена на 116 сторінках друкованого тексту, містить 10 таблиць, 14 рисунків. Перелік посилань включає 74 джерела, з них 2 іноземною мовою.Об’єктом дослідження є стан корпоративної культури на ПАТ «Мотор Січ» з метою її покращення. Предметом дослідження є теоретичні та методичних підходи щодо вдосконалення корпоративної культури ПАТ «Мотор Січ» з метою її покращення. Метою магістерської роботи магістра є систематизація наукових, методологічних та практичних знань з формування та розвитку корпоративної культури на підприємстві. Методи дослідження: логічного узагальнення, дедуктивний, фінансово – економічного та статистичного аналізу, порівняння, зведення та ін. Одержані результати: методи формування та розвитку корпоративної культури, які дозволять підвищити якість роботи підприємства в очах партнерів, конкурентів і споживачів, що в свою чергу допоможе засвідчити власну стабільність кожного члена колективу, значущість та ефективності компанії; поліпшення стану корпоративної культури піде на користь всій компанії як з економічної сторони, так й зі сторони морального клімату, що також допоможе сформувати громадську думку споживачів про компанію і послуги, привернути увагу великих корпоративних клієнтів. Результати дослідження можуть бути застосовані підприємствами, зокрема, використання шляхів та методів покращення корпоративної культури на ПАТ «Мотор Січ».
EN : The work is presented on 116 pages of printed text, contains 10 tables, 14 figures. The list of referеnces includes 74 sources, 2 of them in foreign languages. The object of research is the state of corporate culture at PJSC "Motor Sich" in order to improve it. The subject of the research is theoretical and methodological approaches to improving the corporate culture of PJSC "Motor Sich" in order to improve it. The purpose of the master's work is to systematize scientific, methodological and practical knowledge on the formation and development of corporate culture in the enterprise in order to increase its competitiveness in the market. Research methods: logical generalization, deductive, financial - economic and statistical analysis, comparison, summary, etc. The results obtained: methods of formation and development of corporate culture, which will improve the quality of the enterprise in the eyes of partners, competitors and consumers, which in turn will help prove the stability of each team member, the importance and efficiency of the company; Improving the state of corporate culture will benefit the whole company both economically and morally, which will also help shape public opinion about the company and services, attract the attention of large corporate clients, improve efficiency not only in the Zaporozhye region, but also throughout Ukraine. Based on this goal, the following main objectives of the study were developed: 1) the economic essence of corporate culture is investigated; 2) principles and functions of formation of corporate culture at the enterprise are considered; 3) methods of analysis of the state of corporate culture are determined; 4) the organizational and economic characteristics of PJSC "Motor Sich" are analyzed; 5) the state of corporate culture is analyzed; 7 6) directions of improvement of corporate culture of PJSC "Motor Sich" are developed; 7) offers practical recommendations for improving the system of work motivation. The results of the study can be applied by enterprises, in particular the creation of transparent programs to improve corporate culture through the following practical recommendations: material incentives for employees; restructuring attitudes towards more transparent and open; providing an atmosphere of innovation; involvement of employees in the formation and discussion of the goals of the organization; developing measures for accountability and stimulating the implementation of the plan.
Description: Путро Я. А. Розробка і управління корпоративною культурою ПАТ «Мотор Січ» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 051 "Економіка" / наук. керівник О. Г. Череп. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 116 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3933
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Путро.pdfМагістерська робота1.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.