Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3965
Title: Роман "Великий Гетсбі" Ф. С. Фіцджеральда у рецепції сучасних кінематографістів
Authors: Баклицька, Марія Борисівна
Keywords: інтермедіальність
екранізація
сценарій
кінофільм
первинний текст
вторинний текст
Ф.С. Фіцджеральд
«Великий Гетсбі»
американська мрія
епоха джазу
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Робота викладена на 53 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 57 джерел. Об’єкт дослідження: специфіка інтермедіальної взаємодії художнього тексту та його екранізації. Мета роботи: виявлення особливості відтворення поетики роману Френсіса Скотта Фіцджеральда «Великий Гетсбі» у сучасному кінематографі. Теоретико-методологічні засади: ключові положення «інтермедіальності» в мистецтвознавстві та літературознавстві (Й. Хельбіг, С. М. Ейзенштейн, Ю. М. Лотман, В. І. Мільдон, Л. Хатчен). Отримані результати: головною характеристикою медіа-текстів, до яких можна віднести кіносценарій та екранізацію літературного твору, є їхня принципова «вторинність» до тексту першоджерела (В. І. Мільдон, Л. Г. Антонова, Ю. В. Рождественский). Під час трансформації у кінотекст режисера Б. Лурмана роман Ф. С. Фіцджеральда «Великий Гетсбі» зазнає таких перетворень: форматні (редукція тексту, зменшення тривалості фільму відносно твору); типологічні (реалізація закону цілісності кіномистецтва, зміна адресованості); зміни на сюжетно-композиційному рівні (збереження, видалення, перестановки, заміни (модуляції) і додавання окремих елементів по відношенню до тексту літературного твору); переосмислення образів персонажів згідно із задумом авторів екранізації та соціокультурного контексту.
EN : The work is presented on 53 pages of printed text. The list of references includes 57 sources. The presented paper is dedicated to the analysis of film adaptation as a kind of literary work interpretation in the context of intermedial studies. The object of the work can be defined as specifics of intermedial interaction of literary text and its screen adaptation. The main aim of the paper consists in the identification of modern cinematographers’ reception of the novel “The Great Gatsby” by F. Scott Fitzgerald. It determined the accomplishment of such objectives as: — identification and systematization of cinema and literature interaction features; — detection of fiction and cinema compatible functions; — examination of literary text and its film adaptation comparison theoretical aspects; — profound analysis of F. Scott Fitzgerald’s novel format and typological modifications in the film adaptation by B. Luhrman (2013); — investigation of transformations on the compositional level of the primary text and its film adaptation; — description of characters’ modifications in the film adaptation. The particular analysis of F. Scott Fitzgerald's novel intermediate transformation in the B. Luhrman’s film is offered in the work. The author proves that the initial literary text undergoes formative and typological modifications, transformations on the compositional level and characters’ revisions in the film adaptation. The scientific novelty of the presented research defined by the following systematization of the literary work and the film interaction peculiarities, focusing on the script as a separate type of text that acts as a mediator between literature and cinematography, approbation of the theoretical material of this research in the process of studying film version if F. Scott Fitzgerald’s “Great Gatsby”.
Description: Баклицька М. Б. Роман "Великий Гетсбі" Ф. С. Фіцджеральда у рецепції сучасних кінематографістів : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 "Філологія" / наук. керівник К. М. Василина. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 53 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/3965
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри англійської філології та лінгводидактики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
БАКЛИЦЬКА 2020.pdfМагістерська робота772.65 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.