Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4044
Title: Когнітивно-стилістичний аналіз лінгвальних засобів створення комічного в творах П. Г. Вудгауза
Authors: Черкасов, Максим Андрійович
Keywords: комічне
художній текст
концептуальний аналіз
когнітивна стилістика
Вудгауз П. Ґ.
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Робота викладена на 79 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 102 джерелa. Об’єкт дослідження: особливості створення комічного в художній прозі англійського письменника П.Ґ. Вудгауза. Мета роботи: вивчення лінгво-когнітивних особливостей створення ефекту комічного в художніх текстах П.Ґ. Вудгауза. Теоретико-методологічні засади: теорія фреймового аналізу, теорія концептуальної метафори Дж. Лакоффа і М. Джонсона, теорія концептуальної інтеграції; а також методи стилістичного аналізу. Отримані результати: Для П.Ґ. Вудгауза найбільш характерні лексичні, фразеологічні, текстуальні та інтертекстуальні прийоми досягнення комічного ефекту, які на кожному з рівнів утворюються шляхом цілої низки прийомів. Домінуючими серед них є метафоризація, евфемізація, порушення норм вживання певних стилістичних регістрів лексики, деформація ідіоматичних висловів і усталених фраз, застосування полісемантичних слів, омонімів в різних значеннях, алюзій і прецедентних фраз або феноменів. На синтаксичному рівні в художніх творах П.Ґ. Вудгауза переважають різноманітні типи повторів, а також зевгму, каламбур, риторичні питання, вставні конструкції, які сприяють утворенню гумористичного ефекту. На когнітивному рівні можна спостерігати механізм рефреймінгу, який представлений трьома фреймовими моделями (видами рефреймінгу), за рахунок чого створюється гумористичний ефект, що полягають у: 1) несподіваній зміні неспоріднених фреймів, 2) несподіваній зміні фреймів, що мають спільні термінали, 3) несподіваному накладанні фреймів.
EN : The work is presented on 79 pages of printed text. The list of references includes 102 sources. Object of research: features of the creation of comic in fiction English writer P.G. Woodhouse. Purpose: to study the linguistic and cognitive features of creating a comic effect in literary texts P.G. Woodhouse. Theoretical and methodological principles: the theory of frame analysis, the theory of conceptual metaphor by J. Lakoff and M. Johnson, the theory of conceptual integration; as well as methods of stylistic analysis. The results obtained: P.G. Woodhouse is characterized by lexical, phraseological, textual and intertextual methods of achieving a comic effect, which at each level are formed by a number of techniques. Dominant among them are metaphorization, euphemism, violation of the norms of use of certain stylistic registers of vocabulary, deformation of idiomatic expressions and established phrases, use of polysemantic words, homonyms in different meanings, allusions and precedent phrases or phenomena. At the syntactic level the works of P.G. Woodhouse are dominated by various types of repetitions, as well as zevgma, puns, rhetorical questions, insert constructions, which contribute to the formation of a humorous effect. At the cognitive level, we can observe the mechanism of reframing, which is represented by three frame models (types of reframing), which creates a humorous effect, consisting of: 1) an unexpected change of unrelated frames, 2) an unexpected change of frames with common terminals, 3) overlaying frames.
Description: Черкасов М. А. Когнітивно-стилістичний аналіз лінгвальних засобів створення комічного в творах П. Г. Вудгауза : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 "Філологія" / наук. керівник І. А. Галуцьких. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 79 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4044
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри англійської філології та лінгводидактики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Черкасов 2020.pdfМагістерська робота1.56 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.