Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4192
Title: Народна педагогіка як засіб соціалізації учнів закладів загальної середньої освіти
Authors: Левадна, Наталя Вікторівна
Keywords: здобувачі освіти
соціалізація
народна педагогіка
заклад загальної середньої освіти
educators
socialization
folk pedagogy
institution of general secondary education
Issue Date: 2020
Abstract: EN : The qualifying work consists of introduction, 2 parts, findings, references (102 sources), and 9 addenda on 9 pages. The qualifying work volume is 110 pages long, 93 of them – main text. There are 1 table and 1 illustration. The qualifying work gives theoretical review and describes the experimental research of the folk pedagogy as a means of socialization of general secondary education students. It defines the role of the social pedagogues in process of socialization of general secondary education students. The research object the process of socialization of general secondary education students. The research subject: forms and methods of folk pedagogy that optimize the processes of socialization of general secondary education students. The research purpose: theoretically substantiate and experimentally test the influence of folk pedagogy on the process of socialization of general secondary education students. The research tasks are: - to complete a theoretical and methodological analysis of the problem of socialization of folk pedagogy on the formation of the child in the socio-cultural dimension of modern society; - to clarify the conceptual and categorical apparatus of research; - to characterize the tendencies of formation and to determine the factors that determined the nature have impact on the socializing influence of folk pedagogy on the formation of the child in the socio-cultural dimension of Ukrainian society; - to identify the level of readiness of graduates of the Sich Collegium to participate in public life, their ability to navigate and adapt to social conditions, the ability to protect themselves own and respect the interests and rights of others. - to systematize and interprete the obtained results, the experiment "ex post facto" (retrospective analysis), which traced the changes that occurred in the socio-cultural dimension, and highlighted the main trends of influence of folk pedagogy on the socialization of students The part 1 “Theoretical analysis of folk pedagogy as a basis for socialization of the individual” the influence of folk pedagogy on the socialization of the individual and the social development of the individual The part 2 “Practical implementation of the principles of Ukrainian folk traditions in the work of a social teacher in an institution of general secondary education” describes the results indicative, forming and control phases of the research on the process of using of Ukrainian folk traditions in the process of socialization of students The analysis of the results has proved the effectiveness of the developed and implemented program.
UA : Кваліфікаційна робота: 110 с., 1 таблиця, 1 рисунок, 102 джерела, 9 додатків. Об’єкт дослідження: процес соціалізації здобувачів освіти засобами народної педагогіки. Предмет дослідження: зміст, форми та методи роботи соціального педагога з соціалізації здобувачів освіти. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити зміст, форми та методи соціально-педагогічної роботи щодо соціалізації здобувачів освіти засобами народної педагогіки. Методи дослідження: теоретичний аналіз джерел, спостереження, опитування, анкетування, соціально-педагогічний експеримент. Теоретичне значення роботи полягає у комплексному підході до процесу соціалізації учнів закладів загальної середньої освіти. Практичне значення роботи полягає у розробці соціально-педагогічної програми з соціалізації здобувачів освіти засобами народної педагогіки. Галузь використання: заклади загальної середньої освіти.
Description: Левадна Н. В. Народна педагогіка як засіб соціалізації учнів закладів загальної середньої освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник Т. Г. Соловйова. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 110 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4192
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Левадна.pdfМагістерська робота2.53 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.