Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4252
Title: Особливості психологічного захисту та копінг-стратегій педагогів загальноосвітніх навчальних закладів
Other Titles: Features of Psychological Defense and Coping Strategies of Secondary School Teachers
Authors: Авдєєва, Олена Григорівна
Keywords: копінг-стратегії
механізми психологічного захисту
стрес
вчителі
педагоги
coping strategies
mechanisms of psychological protection
stress
teachers
educators
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Робота викладена на 99 сторінок, 13 таблиць, 21 рисунок. Перелік посилань включає 61 джерело. Об’єкт дослідження – психологічний захист та копінг-стратегії особистості. Зростаючі темпи сучасного життя, суттєві економічні й соціально-політичні перетворення і потрясіння значно збільшують кількість потенційних стресорів, небезпечних для психологічного здоров’я людини. Ефективна діяльність за подібних умов значною мірою залежить від наявності необхідних особистісних ресурсів для регулювання ставлення до життєвих ситуацій, які швидко змінюються, та вміння долати негативні переживання за допомогою певних стратегій опановуючої поведінки. Вчителі за специфікою своєї професійної діяльності працюють в умовах підвищеної психоемоційної напруги. Уміння ефективно впоратись із стресовими ситуаціями визначає ефективність їх роботи і скорочує вірогідність професійних деструктивних змін. Одним із засобів подолання складних життєвих ситуацій є механізми психологічного захисту та копінг-поведінка особистості, тому особливої значущості набуває дослідження стратегій копінг-поведінки та психозахисної поведінки вчителів загальноосвітніх навчальних закладів. Наукова новизна роботи полягає у тому, що уточнено особливості психологічного захисту та копінг-стратегій педагогів загальноосвітніх навчальних закладів, розроблено програму тренінгу з оптимізації використання психологічних захистів та розвитку копінг-стратегій вчителів.
EN : The work is set out on 99 pages, 13 tables, 21 figures. The list of references includes 61 sources. The object of research is psychological protection and coping strategies of the individual. The increasing pace of modern life, significant economic and socio-political transformations and upheavals significantly increase the number of potential stressors that are dangerous to human psychological health. Effective action in such conditions largely depends on the availability of the necessary personal resources to regulate attitudes to life situations that change rapidly, and the ability to overcome negative experiences through certain strategies of mastery. According to the specifics of their professional activity, teachers work in conditions of increased psycho-emotional stress. The ability to effectively deal with stressful situations determines the effectiveness of their work and reduces the likelihood of professional destructive changes. One of the means of overcoming difficult life situations is the mechanisms of psychological protection and coping behavior of the individual, so it is especially important to study the strategies of coping behavior and psychoprotective behavior of teachers in secondary schools. The scientific novelty of the work is that the features of psychological protection and coping strategies of teachers of secondary schools are specified, the training program on optimization of use of psychological protections and development of coping strategies of teachers is developed.
Description: Авдєєва О. Г. Особливості психологічного захисту та копінг-стратегій педагогів загальноосвітніх навчальних закладів : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник О. О. Халік. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 99 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4252
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
24.11.20 Олена Авдєєва ДИПЛОМ!!!.pdfМагістерська робота2.77 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.