Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4289
Title: Економічна соціалізація підлітків засобами ігрових технологій
Authors: Крівіз, Александра Володимирівна
Keywords: соціалізація
економічна соціалізація
суб'єкт економічної діяльності
економічні цінності
гра
класифікація
тимчасовий дитячий колектив
socialization
economic socialization
subject of economic activity
economic values
game
classification
temporary children's team
Issue Date: 2020
Abstract: EN : Qualification work: 87 pp., 1 table, 85 sources. The object of work is the process of economic socialization of a teenager in a temporary team. The subject of work - features of economic socialization of the teenager in game activity in temporary collective. The purpose of the work is to consider and substantiate the peculiarities of the process of economic socialization of adolescents in a temporary team by means of the game. Research methods: theoretical: abstraction and concretization, analysis of scientific literature to clarify the basic concepts of research, systematization of comparison, modeling, classification, generalization of pedagogical experience; practical - questionnaires, surveys, observations, expert evaluation, pedagogical experiment, methods of mathematical statistics. The scientific significance of the work is to clarify the concept of "economic socialization", to develop the main areas of research on economic socialization of man and his age, substantiation of the specifics of economic socialization by means of game technologies. The own classification of games is developed, features of game activity in temporary collective at various stages of its development are defined. The practical significance of the results of the master's work lies in the readiness of the developed technology of economic games for use in the system of socio-pedagogical work within a permanent or temporary team in educational institutions working with adolescents as an element of their economic socialization.
UA : Кваліфікаційна робота: 87 с., 1 таблиця, 85 джерел. Об’єкт роботи – процес економічної соціалізації підлітка в умовах тимчасового колективу. Предмет роботи – особливості економічної соціалізації підлітка в ігровій діяльності в тимчасовому колективі. Мета роботи – розглянути і обґрунтувати особливості процесу економічної соціалізації підлітків в умовах тимчасового колективу засобами гри. Методи дослідження: теоретичні: абстракція та конкретизація, аналіз наукової літератури для з’ясування базових понять дослідження, систематизація порівняння, моделювання, класифікація, узагальнення педагогічного досвіду; практичні – анкетування, опитування, спостереження, експертна оцінка, педагогічний експеримент, методи математичної статистики. Наукова значимість роботи, полягає в уточненні поняття «економічна соціалізація», розробці основних напрямів досліджень з питання економічної соціалізації людини та її вікових особливостей, обґрунтуванні специфіки економічної соціалізації засобами ігрових технологій. Розроблена власна класифікація ігор, визначені особливості ігрової діяльності в тимчасовому колективі на різних етапах його розвитку. Практична значимість результатів магістерської роботи полягає у готовності розробленої технології економічних ігор до застосування в системі соціально-педагогічної роботи в рамках постійного чи тимчасового колективу у навчально-виховних закладах, що працюють з підлітками, як елемента їх економічної соціалізації.
Description: Крівіз А. В. Економічна соціалізація піділітків засобами ігрових технологій : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник О. І. Іваницький. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 87 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4289
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Крівіз.pdfМагістерська робота1.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.