Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4291
Title: Формування психосоціального здоров'я у старшокласників
Authors: Гринь, Світлана Ігорівна
Keywords: старшокласники
психосоціальне здоров’я
соціальна компетентність
заклад загальної середньої освіти
соціальна адаптивність
самоактуалізація
high school students
psychosocial health
social competence
general secondary education institution
social adaptability
self-actualization
Issue Date: 2020
Abstract: EN : Qualification work consists of an introduction, 2 sections, conclusions, bibliography (64 sources). The qualifying volume of the work is 87 pages, including 81 texts. There are 11 tables, 2 figures. The qualification work provides a theoretical overview and describes an experimental study of socio-pedagogical work with high school students on the formation of psychosocial health. The object of work is the process of forming psychosocial health in high school students. Subject - the content, forms and methods of forming psychosocial health in high school students. The aim is to theoretically substantiate and experimentally test the content, forms and methods of forming psychosocial health in high school students. To achieve this goal, the following research objectives have been identified. - to find out the essence of the concept of "psychosocial health" of high school students; - to investigate the psychological and pedagogical features of high school students; - to determine the essence and content of socio-pedagogical work on the formation of psychosocial health in high school students; - to substantiate and implement in the educational process of general secondary education a program for the formation of psychosocial health in high school students; - analyze the effectiveness of the implemented program. Section 1 "Theoretical and methodological principles of psychosocial health in high school students" highlights the essence of the concept of "psychosocial health" in the psychological and pedagogical literature; reveals the age characteristics of high school students as a prerequisite for the formation of psychosocial health; highlights the peculiarities of the formation of psychosocial health as a direction of socio-pedagogical activities; describes foreign experience in forming a healthy lifestyle for high school students. Section 2 "Experimental work on the formation of psychosocial health in high school students - students of general secondary education" shows the results of the ascertaining, formative and control stages of the experiment on the formation of psychosocial health in general secondary education. Analysis of the results partially confirmed the effectiveness of the program.
UA : Кваліфікаційна робота: 81 с., 11 таблиць, 2 рисунки, 64 джерела. Об’єкт дослідження: процес формування психосоціального здоров’я у старшокласників. Предмет дослідження: зміст, форми та методи формування психосоціального здоров’я у старшокласників. Мета дослідження: теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити зміст, форми та методи формування психосоціального здоров’я у старшокласників. Методи дослідження: теоретичні – аналіз (теоретичний, порівняльний) психолого-педагогічної, соціально-педагогічної, правової, медичної літератури з метою розкриття феномену здоров’я та здорового способу життя; абстрагування і конкретизація для визначення основних понять дослідження. Емпіричні: соціально-педагогічний експеримент з метою перевірки висунутої гіпотези; спостереження, анкетування, тестування. Теоретичне значення роботи полягає у комплексному підході до проблеми формування психосоціального здоров’я у старшокласників та уточненні поняття «психосоціальне здоров’я». Практичне значення роботи полягає у розробці соціально-педагогічної програми з формування психосоціального здоров’я старшокласників у закладі загальної середньої освіти. Галузь використання: заклади загальної середньої освіти, заклади позашкільної освіти.
Description: Гринь С. І. Формування психосоціального здоров’я у старшокласників : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота: соціальна педагогіка" / наук. керівник Н. В. Заверико. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 81 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4291
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри соціальної педагогіки та спеціальної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Гринь.pdfМагістерська робота1.12 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.