Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4303
Title: Позитивна дискримінація як чинник медіатворчості
Authors: Мотревич, Олексій Володимирович
Keywords: дискримінація
стереотип
кіно
комп’ютерні ігри
рівність
лгбт
позитивна дискримінація
фемінізм
медіадискурс
discrimination
stereotype
movie
computer games
equality
lgbt
positive discrimination
feminism
media discourse
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Магістерська робота «Позитивна дискримінація як чинник медіатворчості» – основний текст – 91 сторінки. Для виконання дипломної роботи опрацьовано 84 джерела. Об’єктом дослідження є зразки медіатекстів (кінофільмів, мультфільмів, комп’ютерних ігор, книг) із прикладами позитивної дискримінації. Предметом дослідження є прояви позитивної дискримінації, які зумовлюють зміни першоджерела медіапродукту відповідно до норм переважних прав для окремих соціальних груп, а також перспективи захисту авторів та розробників. Метою дослідження є формування позитивної дискримінації в медіатворах, пошук інструментів обмеження впливу позитивної дискримінації і засобів захисту авторів, розробників від посягань на їх авторську думку та свободу творчості. Для реалізації поставленої мети необхідно виконати такі завдання: 1) на основі наукової літератури виокремити поняття «дискримінація» як загрози інклюзивності сучасного суспільства; 2) з`ясувати форми проявів дискримінації в сучасній медіатворчості та соціальних практиках суспільства; 3) встановити структурні і комунікаційні характеристики позитивної дискримінації 4) виявити гострі теми в медіатворчості, пов’язані з виявами позитивної дискримінації; 5) Визначити доцільність застосування позитивної дискримінації у медіапросторі та їх участь у формуванні соціальних практик. Методи дослідження. У роботі було використано загальнонаукові та спеціальні методи дослідження. Було використано системний підхід до медіа творчості як до великої системи, складної за своєю структурою, поділом на жанри та творчий підхід. Також було використано метод порівняння у випадку з першоджерельними даними у порівнянні з фінальним продуктом який підлягає аналізу. Порівняльно-історичний метод у випадку з встановленням історичних розбіжностей між історією та медіа продуктом. Також використовується метод кейс-стадінгу, тобто розгляду кожного випадку окремо, детально вивчаючи усі особливості. Під час розгляду звинувачень також відбувався контент-аналіз, яким визначалась емоційна спрямованість текстів. Також було розглянуто метод когнітивного впливу, у випадку з звинуваченнями розробників, які намагались вплинути на аудиторію з метою виправдання себе та перекладання провини на саму аудиторію. Методологічну і теоретичну основу дослідження складають праці, присвяченні розгляду гендерних аспектів, стереотипів та позитивної дискримінації й позитивних дій авторів: О.-М. Бачинської, С. Погребняка, І. Янковця, Г. Христової, Г. Журавльової, З. Равлінко, Т. Фулей, С. Пономарьова, І. Федерович, О. Бондаренко, М. Буткевич, І. Федотович, І. Полховської, Р. Мандель Також у роботі розглядались дослідження ксенофобії як джерела дискримінації, питання толерантності авторів: Н. Паніної, К. Скулкіної, О. Сав’юк, Л. Чернявської Наукова новизна проведених досліджень призведе до отримання базових рекомендацій з приводу звинувачення або виправдання у дискримінації\позитивній дискримінації у медіапродуктах, їх ролі у формуванні інклюзивного суспільства. Сфера застосування: матеріали проведеного дослідження можуть бути використані у професійній діяльності медіа дослідників, активістів та борців за рівність у медіа. Ця робота може стати у нагоді громадським організаціям, які опікуються додержанням гендерної рівності, а також може бути використана під час вивчення курсів пов’язаних з соціальною проблематикою ЗМІ у вишах, а також для створення тренінгів та лекцій.
EN : Master's thesis "Positive discrimination as a factor in media creativity" - main text - 91 pages. 84 sources were processed to complete the thesis. The object of the study are samples of media texts (movies, cartoons, computer games, books) with examples of positive discrimination. The subject of the study is the manifestations of positive discrimination, which cause changes in the original source of the media product in accordance with the rules of priority for certain social groups, as well as the prospects for the protection of authors and developers. The aim of the study is to form positive discrimination in media works, to find tools to limit the impact of positive discrimination and means to protect authors, developers from encroachment on their author's opinion and freedom of creativity. To achieve this goal it is necessary to perform the following tasks: 1) on the basis of scientific literature to single out the concept of "discrimination" as a threat to the inclusiveness of modern society; 2) to find out the forms of discrimination in modern media creativity and social practices of society; 3) establish the structural and communication characteristics of positive discrimination 4) identify acute topics in media creativity related to the manifestations of positive discrimination; 5) To determine the expediency of applying positive discrimination in the media space and their participation in the formation of social practices. Research methods. General scientific and special research methods were used in the work. A systematic approach to media creativity was used as a large system, complex in its structure, division into genres and creative approach. A comparison method was also used in the case of the original data compared to the final product to be analyzed. Comparative-historical method in the case of establishing historical differences between history and media product. The case-staging method is also used, ie consideration of each case separately, studying all features in detail. During the consideration of the accusations, a content analysis was also performed, which determined the emotional orientation of the texts. The method of cognitive influence was also considered, in the case of accusations of developers who tried to influence the audience in order to justify themselves and shift the blame to the audience itself. The methodological and theoretical basis of the study are works devoted to the consideration of gender aspects, stereotypes and positive discrimination and positive actions of the authors: O.-M. Bachynska, S. Pogrebnyak, I. Yankovets, G. Hristova, G. Zhuravlyova, Z. Ravlinko, T. Fulei, S. Ponomareva, I. Federovich, O. Bondarenko, M. Butkevich, I. Fedotovich, I. Polkhovskaya, R. Mandel Also in the work the researches of xenophobia as a source of discrimination, questions of tolerance of authors were considered: N. Panina, K. Skulkina, O. Savyuk, L. Chernyavska The scientific novelty of the research will lead to basic recommendations on accusations or justifications of discrimination / positive discrimination in media products, their role in shaping an inclusive society. Scope: the materials of the research can be used in the professional activities of media researchers, activists and fighters for equality in the media. This work can be useful for NGOs that promote gender equality, and can also be used to study courses related to social issues in the media in universities, as well as to create trainings and lectures.
Description: Мотревич О. В. Позитивна дискримінація як чинник медіатворчості : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 061 "Журналістика" / наук. керівник Л. В. Чернявська. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 91 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4303
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри журналістики

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Мотревич 2020.pdfМагістерська робота3.09 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.