Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4747
Title: Психопрофілактика булінгу серед школярів середньої ланки
Authors: Кучерова, Діана Віталіївна
Keywords: булінг
підліток
середній шкільний вік
психопрофілактика
агресор
жертва
свідок
bullying
teenager
secondary school age
psychoprophylaxis
aggressor
victim
bystander
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Робота виклади на 64 сторіноки, 2 таблиці,16 малюнків. Перелік посилання включає 31 джерело. Об’єкт дослідження: явище булінгу. Проблема цькування або булінгу зовсім не нова. Кожна людина протягом усіх історичних епох була частиною соціуму і взаємодіяла з ним, і звісно, що ця взаємодія не завжди була в рамках здорових колективних стосунків. Проблема булінгу в школах світу і України зокрема викликає занепокоєння громадськості, насамперед батьків та вчителів. Явище є поширеним і небезпечним для фізичного і психічного здоров'я людей, тому вимагає вивчення в тому числі в рамках психологічних досліджень. Кожен хоча б раз стикався з глузуванням, погрозами, плітками та іншими негативними впливами з боку інших людей в процесі взаємодії з ними. При цьому багато жертв цькування обирають не розповідати про те, що відбувається, навчальні заклади не надають розголосу подібним конфліктам, прагнучи зберегти свою репутацію, і випадки булінгу замовчуються. Вже декілька років в Україні боротьба з булінгом у школах закріплена на державному рівні, створено безліч програм та рекомендацій. Проте ситуації булінгу продовжують виникати. Хоча зовсім знищити явище не вийде, проте треба мінімізувати як прояви, так і наслідки для учасників, а отже, дослідження і пошук засобів вирішення і профілактики є актуальними. Наукова новизна: полягає у пошуку зв’язку суспільних явищ, таких як дискримінація за віком, з ефективністю психопрофілактичних заходів, що є темою для подальших досліджень; розробці та впроваджені програми з психопрофілактики проявів булінгу у дітей середнього шкільного віку.
EN : The work is presented on 64 pages, 2 tables, 16 figures. The list of references includes 31 sources. Object of research: the phenomenon of bullying. The problem of bullying or bullying is not new. Everyone has been a part of society and interacted with it throughout all historical epochs, and of course this interaction has not always been within the framework of healthy collective relations. The problem of bullying in schools around the world and in Ukraine in particular is of concern to the public, especially parents and teachers. The phenomenon is common and dangerous to the physical and mental health of people, so it requires study, including in psychological research. Everyone has at least once encountered ridicule, threats, gossip and other negative influences from other people in the process of interacting with them. At the same time, many victims of harassment choose not to talk about what is happening, educational institutions do not publicize such conflicts in an effort to preserve their reputation, and cases of bullying are silenced. For several years now, the fight against bullying in schools in Ukraine has been enshrined at the state level, and many programs and recommendations have been created. However, bullying situations continue to arise. Although it will not be possible to completely eradicate the phenomenon, it is necessary to minimize both the manifestations and consequences for the participants, and therefore, research and search for solutions and prevention are relevant. Scientific novelty: is to find a connection between social phenomena, such as age discrimination, with the effectiveness of psychoprophylactic measures, which is a topic for further research; development and implementation of programs for psychoprophylaxis of bullying in middle school children.
Description: Кучерова Д. В. Психопрофілактика булінгу серед школярів середньої ланки : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник О. А. Лукасевич. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 64 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4747
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Кучерова Діана.pdfМагістерська робота2.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.