Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4795
Title: Психологічні механізми соціалізації дітей з аутизмом: компетентнісний підхід
Authors: Хоманська, Тетяна Віталіївна
Keywords: соціалізація
соціальні компетенції
ранній дитячий аутизм
сенсорно-перцептивна сфера
когнітивні процеси
socialization
social competence
early childhood autism
sensory-perceptual sphere
cognitive processes
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Робота виклади на 94 сторінок, 7 таблиць, 4 рисунка. Перелік посилання включає 70 джерел. Об’єкт дослідження – процес соціалізації дітей молодшого шкільного віку з розладами аутистичного спектру. Синдром аутизму та різноманітні розлади спектру аутизму є однією з найпоширеніших форм соціально-побутової дезадаптації та порушень розвитку у дітей, що з високою часткою ймовірності призводить до подальшої недієздатності. Передусім, мова йде про біологічно зумовлену патологію функціонування головного мозку, що виходить за межі нормативного розвитку. Як наслідок спостерігаються порушення соціального та мовленнєвого розвитку дитини, специфічні особливості її поведінки уже у ранньому віці. Формування соціальної компетенції дітей з обмеженими можливостями є найважливішим завданням спеціальної психології та педагогіки. Створення умов для розкриття потенційних можливостей дитини з проблемами в розвитку є важливим соціальним завданням нашого суспільства. Формування соціальної компетенції у дітей із розладами спектру аутизму – це багатогранний процес засвоєння досвіду суспільного життя. А соціалізація дітей із аутизмом в умовах сімейного виховання виступає дуже складним завданням, успішне вирішення якого забезпечує перспективу подальшого психічного розвитку дитини та позитивну психологічну атмосферу в сім'ї. На сьогоднішній день практично неопрацьованою залишається проблема соціальної адаптації дітей із аутизмом в умовах інституціалізованого навчання. Мова йде про спеціально організоване навчання у межах певного соціального інституту: школа, професійно-виробничий заклад, вищий навчальний заклад. Таке організоване навчання є протилежністю стихійній пізнавальній діяльності дітей, яка може відбуватися вдома або на вулиці. Наукова новизна полягає у тому, що вперше обґрунтовано необхідність формування соціальної компетенції дітей із РАС з урахуванням її системної будови. У роботі передбачено комплексний вплив на психологічні структури, які безпосередньо позначаються на соціальній поведінці учнів з особливими освітніми потребами.
EN : The work is presented on 94 pages, 7 tables, 4 figures. The list of references includes 70 sources. The object of research is the process of socialization of primary school children with autism spectrum disorders. Autism syndrome and various disorders of the autism spectrum are one of the most common forms of social maladaptation and developmental disorders in children, which most likely leads to further incapacity. First of all, we are talking about biologically conditioned pathology of brain functioning, which goes beyond normative development. As a result, there are violations of social and speech development of the child, specific features of his behavior at an early age. The formation of social competence of children with disabilities is the most important task of special psychology and pedagogy. Creating conditions for the disclosure of the potential of a child with developmental problems is an important social task of our society. The formation of social competence in children with autism spectrum disorders is a multifaceted process of learning the experience of public life. And the socialization of children with autism in a family upbringing is a very difficult task, the successful solution of which provides the prospect of further mental development of the child and a positive psychological atmosphere in the family. To date, the problem of social adaptation of children with autism in the context of institutionalized learning remains virtually unresolved. We are talking about specially organized education within a certain social institution: school, vocational school, higher education institution. Such organized learning is the opposite of spontaneous cognitive activity of children, which can take place at home or on the street. The scientific novelty lies in the fact that for the first time the necessity of formation of social competence of children with ASD taking into account its system structure is substantiated. The paper provides a comprehensive impact on psychological structures that directly affect the social behavior of students with special educational needs.
Description: Хоманська Т. В. Психологічні механізми соціалізації дітей з аутизмом: компетентнісний підхід : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Р. О. Труляєв. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 94 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4795
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Магистерская работа Хоманская Т.В. (1).pdfМагістерська робота2.75 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.