Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4801
Title: Психологічні характеристики навчально-пізнавальної мотивації сучасного підлітка
Authors: Явтушенко, Олена Миколаївна
Keywords: навчально-пізнавальна діяльність
потреба
навчальна мотивація
психоемоційний стан
внутрішня мотивація
тривожність
агресивність
educational and cognitive activity
need
motivation
educational motivation
intrinsic motivation
psycho-emotional state
anxiety
aggressiveness
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Робота виклади на 86 сторінок, 7 таблиць, 5 рисунків. Перелік посилання включає 88 джерел. Об’єкт дослідження – мотиваційна сфера особистості. В сучасному стрімкому мінливому світі, в умовах інтенсивного динамічного різновекторного розвитку суспільства перед освітою постають нові виклики. Реалії нашого життя свідчать про те, що підростаюче покоління має не просто засвоїти певний об'єм знань, відпрацювати набір вмінь та навичок в межах предметів, передбачених навчальною програмою. На перший план сьогодні виходить особистість учня як майбутнього активного діяча, що забезпечує суспільний прогрес, збереження і розвиток життя. Саме особистість та індивідуальність як невід'ємні іпостасі людини з притаманними їй характеристиками є результатом освітнього процесу. При цьому виховання особистості полягає, насамперед, у розвитку системи її потреб і мотивів. Характер мотивації навчання і особливості особистості є, по суті, показниками якості освіти. Навчальна мотивація – складне, енергетично насичене, нестійке та динамічне явище, що може радикально змінюватися протягом життя людини та мати в кожному віці свої особливості. Перед школою стоїть завдання по формуванню та розвитку у дитини позитивної мотивації до навчальної діяльності. Для того щоб учень самовіддано включився в навчальну роботу, потрібно, щоб завдання, які ставляться перед ним під час навчально-пізнавальної діяльності, не тільки були зрозумілі, але і внутрішньо прийняті ним. Вони мають стати значущими для учня і знайти, таким чином, відгук та точку опори в його переживаннях. У зв’язку з цим зростає інтерес дослідників до психологічних чинників успішної навчальної діяльності школяра, зокрема до проблеми мотиваційної детермінованості результативності його учіння. Наукова новизна полягає у визначенні змістовно-феноменологічних характеристик мотивації навчальної діяльності у підлітковому віці.
EN : The work is presented on 86 pages, 7 tables, 5 figures. The list of references includes 88 sources. The object of research is the motivational sphere of personality. In today's rapidly changing world, in the conditions of intensive dynamic multi-vector development of society, education faces new challenges. The realities of our lives show that the younger generation should not just acquire a certain amount of knowledge, practice a set of skills and abilities within the subjects provided by the curriculum. At the forefront today is the personality of the student as a future activist, ensuring social progress, preservation and development of life. It is the personality and individuality as integral human incarnations with its inherent characteristics are the result of the educational process. Thus education of the person consists, first of all, in development of system of its needs and motives. The nature of learning motivation and personality traits are, in fact, indicators of the quality of education. Learning motivation is a complex, energetic, unstable and dynamic phenomenon that can change radically during a person's life and have its own characteristics at each age. The school faces the task of forming and developing a child's positive motivation for learning. In order for a student to be selflessly involved in educational work, it is necessary that the tasks set before him during the educational and cognitive activities are not only clear, but also internally accepted by him. They must become meaningful to the student and thus find a response and a fulcrum in his experiences. In this regard, the growing interest of researchers in the psychological factors of successful learning activities of students, in particular the problem of motivational determinism of the effectiveness of his learning. The scientific novelty is to determine the content and phenomenological characteristics of motivation for learning activities in adolescence.
Description: Явтушенко О. М. Психологічні характеристики навчально-пізнавальної мотивації сучасного підлітка : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Р. О. Труляєв. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 86 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4801
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Явтушенко_Олена_.pdfМагістерська робота1.72 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.