Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4803
Title: Психологічні особливості адаптації дітей з вадами розвитку до навчання в умовах інклюзивної освіти
Authors: Ярошенко, Інна Ігорівна
Keywords: діти
навчання
інклюзивна освіта
психологічні особливості підготовки дітей
затримка психічного розвитку
children
education
inclusive education
psychological features of child training
mental development delay
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Робота виклади на 102 сторінки, 4 таблиці. Перелік посилання включає 70 джерел. Об'єкт роботи – адаптація дітей з вадами розвитку до навчання в умовах інклюзивної освіти. До останніх часів для нашої держави основним інститутом виховання дітей з особливими потребами традиційно були спеціалізовані інтернати. Вважалося, що тільки ці типи навчальних закладів можуть забезпечити таким дітям відповідний догляд і виховання. Проте в процесі демократизації нашого суспільства дедалі більшої популярності набуває ідея гуманізації освіти. Звичайно, що після спеціалізованих навчальних закладів інтернатного типу, дитині з особливими потребами вкрай важко адаптуватися у соціумі. Те ж саме відбувається і після домашнього навчання. Відсутність досвіду спілкування у середовищі звичайних однолітків визначає подальші проблеми соціалізації дітей з затримкою психічного розвитку. Після закінчення навчання ці діти виявляються абсолютно не пристосованими до життя, мають труднощі у професійному становленні, не можуть створювати власні сім’ї тощо. Втім, соціальна політика сьогодення стверджує, що кожен має право брати участь у суспільному житті на засадах рівності і без дискримінації. Поступово означені принципи втілюються у життя. Саме тому останні десятиліття в усіх країнах світу впроваджують інклюзивну освіту – нову форму навчання дітей з особливими потребами. Освіту, яка надає кожній дитині право вибору того загальноосвітнього закладу та навчальної програми, відповідно до якої вона хоче навчатися. Взагалі, інклюзивна форма освіти спрямована на усунення усталених стереотипів та упереджень, пов’язаних із можливостями дітей з затримкою психічного розвитку. Наукова новизна роботи полягає у тому, що нами визначено й досліджено структуру, зміст та потребнісно - мотиваційної сфери дітей з затримкою психічного розвитку, розроблено та проведено психокорекційну роботу з дітьми з ЗПР як структурний елемент комплексної психологічної допомоги в умовах інклюзивного навчання.
EN : The work is presented on 102 pages, 4 tables. The list of references includes 70 sources. The object of work is the adaptation of children with disabilities to study in an inclusive education. Until recently, the main institution for the education of children with special needs in our country have traditionally been specialized boarding schools. It was believed that only these types of educational institutions could provide such children with appropriate care and education. However, in the process of democratization of our society, the idea of humanization of education is becoming increasingly popular. Of course, after specialized boarding schools, it is extremely difficult for a child with special needs to adapt in society. The same thing happens after home schooling. Lack of experience of communication among ordinary peers determines the further problems of socialization of children with mental retardation. After graduation, these children are completely unadapted to life, have difficulties in professional development, can not start their own families, and so on. However, today's social policy states that everyone has the right to participate in public life on the basis of equality and without discrimination. Gradually, these principles are implemented. That is why in recent decades, all over the world have introduced inclusive education - a new form of education for children with special needs. Education, which gives each child the right to choose the secondary school and curriculum according to which he wants to study. In general, inclusive education aims to address established stereotypes and prejudices about the abilities of children with mental retardation. The scientific novelty of the work is that we have identified and researched the structure, content and needs - motivational sphere of children with mental retardation, developed and conducted psychocorrectional work with children with CPD as a structural element of comprehensive psychological care in inclusive education.
Description: Ярошенко І. І. Психологічні особливості адаптації дітей з вадами розвитку до навчання в умовах інклюзивної освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник А. П. Поплавська. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 102 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4803
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Ярошенко Інна.pdfМагістерська робота997.34 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.