Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4909
Title: Профілактика булінгу підлітків з інвалідністю у закладах загальної середньої освіти
Other Titles: Prevention of bulling on adolescents with disabilities in general secondary educational institutions
Authors: Паливода, Владислав Іванович
Keywords: профілактика
булінг
підлітки
інвалідність
заклад загальної середньої освіти
prevention
bullying
adolescents
disability
secondary education institution
Issue Date: 2020
Abstract: UA : Мета дослідження: дослідити та встановити особливості впливу булінгу на підлітків з інвалідністю. Об’єктом дослідження є особистісні характеристики які спонукають до булінгу. Предметом дослідження є вивчення технології профілактики підліткового булінгу та особливості профілактичної діяльності шкільного соціального робітника з дітьми з інвалідністю. Методи дослідження. У процесі роботи використовувались як загальнонаукові, так і спеціальні методи дослідження: теоретичні, практичні. Гіпотеза: протибулінгові профілактичні заходи в загальних та середніх школах м. Запоріжжя є результативними. Висновки: 1. Аналіз теми нашої роботи показав, що зміст соціальної роботи з школярами з інвалідністю включає в себе ставлення до інваліда в суспільстві і визначається множинним комплексом чинників, серед яких провідними є рівень розвитку продуктивних сил суспільства, система економіки, характер виробничих відносин, а також особливості політичних, моральних, філософських, релігійних поглядів. 2. Явище булінгу дає змогу визначити його як довготривалу та систематичну агресію, яка може приймати багато форм, і фізичних і словесних; частину соціального життя групи; неодноразовий напад – соціальний або вербальний – з боку тих, хто має вищий статус тощо. 3. Антибулінгова робота в закладах освіти України ґрунтується на превентивному підході та є організованою системою дій множинних суб’єктів: директорів, учителів, соціальних педагогів, психологів школи, учнів, їхніх батьків, поліцейських, членів громадських організацій.
EN : Research objective is to examine and identify the impact of bullying specifics of adolescents with disabilities. Research object is personal attributes inciting to bullying. Research subject is the study of the technology for adolescent bullying prevention and specifics of prevention activity of school social service worker as related to children with disabilities. Research methods. The course of the work applied both general scientific and dedicated methods: theoretical, practical. Conclusions: 1. Analysis of the our paper topic demonstrated that intention of social service related to the school students with disabilities includes public attitude toward disabled persons determined by range of factors, major of which are level of productive society forces development, economic system, type of industrial relations, and also specifics of political, moral, philosophical and religious views. 2. Phenomenon of bullying makes it possible to determine it as long-term and repeated actions of aggression, which may take on various physical and verbal forms; part of social life of the group; repeated violence actions, whether social or verbal ones, by those who are higher on the social scale etc. 3. Anti-bullying activity in the education institutions of Ukraine is based on proactive approach and is an organized system of actions of various subjects: principals, teachers, social service teachers, school psychologists, school students, their parents, police officers, members of public organizations.
Description: Паливода В. І. Профілактика булінгу підлітків з інвалідністю у закладах загальної середньої освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 231 "Соціальна робота" / наук. керівник О. М. Приймак. Запоріжжя : ЗНУ, 2020. 90 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/4909
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри філософії, публічного управління та соціальної роботи

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Паливода.pdfМагістерська робота1.05 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.