Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5362
Title: Управління ціновою політикою торговельного підприємства ТОВ «Сільпо-Фуд»
Authors: Джуракулова, Вікторія Олександрівна
Keywords: цінова політика
фінансовий стан
ціноутворення
фінансова стійкість
управління підприємством
ціна
Issue Date: 2021
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота викладена на 120 сторінках друкованого тексту, містить 28 таблиць, 17 рисунків, 8 додатків. Перелік посилань включає 78 джерел, з них 7 іноземною мовою. Об’єктом дослідження є процес формування та управляння ціновою політикою торговельного підприємства. Предметом дослідження є сукупність теоретичних, методичних і прикладних аспектів управляння ціновою політикою торговельного підприємства. Метою кваліфікаційної роботи магістра є дослідження теоретичних аспектів для розробка практичних рекомендацій щодо удосконалення управляння ціновою політикою цінової політикою торговельного підприємства. Завдання: 1) розглянути сутність та роль цінової політики на підприємстві; 2) дослідити принципи та етапи формування цінової політики торговельного підприємства; 3) навести методи цінової політики та здійснити оцінку їх ефективності; 4) подати організаційно-економічну характеристику ТОВ «Сільпо-Фуд»; 5) здійснити аналіз фінансових результатів діяльності підприємства; 6) проаналізувати цінову політику ТОВ «Сільпо-Фуд»; 7) зазначити основні проблеми управління ціновою політикою ТОВ «Сільпо-Фуд»; 8) навести особливості формування цінової політики торговельної фірми ТОВ «Сільпо-Фуд»; 10) запропонувати шляхи удосконалення управління ціновою політикою ТОВ «Сільпо-Фуд». Методи досліджень: діалектичний метод пізнання, системний, комплексний та структурно-функціональний підхід, кількісний аналіз, методи дедукції та індукції, аналізу та синтезу, метод математичного моделювання. Одержані результати: навели особливості формування цінової політики; розробили рекомендації щодо удосконалення управління ціновою політикою. Пропозиції щодо формування та ефективного управління ціновою політикою можуть бути використані в діяльності торговельних підприємств.
EN : The work is presented on 120 pages of printed text, contains 28 tables, 17 figures, 8 annex. The list of referеnces includes 78 sources, 7 of them in foreign languages. The object of research is the process of formation and management of the pricing policy of a trading company. The subject of the study is a set of theoretical, methodological and applied aspects of price management of a commercial enterprise. The purpose of the master's qualification work is to study the theoretical aspects for the development of practical recommendations for improving the management of pricing policy pricing policy of a commercial enterprise. Tasks: 1) to consider the essence and role of pricing policy at the enterprise; 2) to investigate the principles and stages of formation of the pricing policy of a commercial enterprise; 3) provide methods of pricing policy and assess their effectiveness; 4) submit the organizational and economic characteristics of Silpo-Food LLC; 5) to analyze the financial results of the enterprise; 6) analyze the pricing policy of Silpo-Food LLC; 7) indicate the main problems of price policy management of Silpo-Food LLC; 8) give the features of the formation of the pricing policy of the trading company LLC "Silpo-Food"; 10) to suggest ways to improve the management of the pricing policy of Silpo-Food LLC. Research methods: dialectical method of cognition, system, complex and structural-functional approach, quantitative analysis, methods of deduction and induction, analysis and synthesis, method of mathematical modeling. The scientific novelty of the obtained results is determined by the following main provisions: 1) to improve the management of the price policy of LLC “Silpo-Food” in three directions: the first direction by improving advertising activities; the second direction through the introduction of benchmarking; the third direction by optimizing the product policy by expanding the breadth of the product range of niche products; 2) to improve the management of price policy of LLC “Silpo-Food” in market conditions it is necessary to solve the problem of choosing a competitive strategy to maintain and improve the market position of products due to product diversification, carried out using ABC - analysis and analysis by XYZ, the essence of which is to structure the consumption of goods by the factor of stability of consumption and the possibility of its prediction. The obtained results: gave the features of the formation of pricing policy; developed recommendations for improving the management of pricing policy. The practical significance of the obtained results. Proposals for the formation and effective management of pricing policy can be used in the activities of commercial enterprises.
Description: Джуракулова В. О. Управління ціновою політикою торговельного підприємства ТОВ «Сільпо-Фуд» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 072 "Фінанси, банківська справа та страхування" / наук. керівник А. П. Кущик. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 120 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5362
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри фінансів, банківської справи та страхування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Джуракулова В. О..pdfМагістерська робота1.49 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.