Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/557
Title: Формування концепції маркетингу соціальних послуг в умовах інформатизації, інтелектуалізації та Інтернет-економіки
Other Titles: Формирование концепции маркетинга социальных услуг в условиях информатизации, интеллектуализации и интернет-экономики
The formation of the marketing concepts of social services in terms of informatization and intellectualization and internet economy
Authors: Максименюк, Марина Юріївна
Максименюк, Марина Юрьевна
Maksimenyuk, Marina
Keywords: маркетинг соціальних послуг
концепція
інформатизація
інтелектуалізація
інтернет-економіка
маркетинг социальных услуг
концепция
информатизация
интеллекутализация
интернет-экономика
marketing of social services
concept
informatization
intellectualization
internet economy
Issue Date: 2016
Publisher: ЗДІА
Citation: Максименюк, М. Ю. Формування концепції маркетингу соціальних послуг в умовах інформатизації, інтелектуалізації та Інтернет-економіки / М. Ю. Максименюк // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії / ред. В. Г. Воронкова. - Запоріжжя, 2016. - Вип. 67 (2016). - C. 182 - 191
Abstract: UA : В статті з’ясовано умови формування концепції маркетингу соціальних послуг; виділено складові компоненти концепції маркетингу соціальних послуг; накреслено шляхи і напрями підвищення ефективності концепції маркетингу соціальних послуг в умовах інформатизації та інтелектуалізації, які є основою формування інтернет-економіки; представлено аналіз розвитку концепції маркетингу соціальних послуг в умовах інтернет- економіки, що сформувалася на основі інформатизації та інтелектуалізації. Зроблено висновок, що сучасна концепція соціального маркетингу виступає важливим і принципово новим підходом до урегулювання соціальних змін і соціальних процесів у демократичному, ринковому суспільстві. Її можна пролонгувати на сферу державного та регіонального управління, організації політичної діяльності тощо.
RU : В статье выяснены условия формирования концепции маркетинга социальных услуг; выделены составляющие компоненты концепции маркетинга социальных услуг; начерчены пути и направления повышения эффективности концепции маркетинга социальных услуг в условиях информатизации и интеллектуализации, которые есть основой формирования интернет-экономики; представлен анализ развития концепции маркетинга социальных услуг в условиях интернет-экономики, которые сформировались на основе информатизации и интеллекутализации. Сделан вывод, что современная концепция социального маркетинга выступает важным и принципиально новым подходом к урегулированию социальных изменений и социальных процессах в демократическом, рыночном обществе. Ее можно пролонгировать на сферу государственного и регионального управления, организации политической деятельности.
EN : In the article it is conditions of the formation of the concept of social marketing services; selected components of the concept of social marketing services; plotted ways and directions of increase of efficiency of marketing concepts of social services in terms of informatization and intellectualization, which are the basis of the formation of the Internet economy; plotted ways and directions of increase of efficiency of marketing concepts of social services in terms of informatization and intellectualization, which are the basis of the formation of the Internet economy;. Concluded that the modern concept of social marketing serves important and fundamentally new approach to the settlement of social change and social processes in a democratic, market-based society.стві. You can roll over on State and regional administration, the Organization of political activity etc
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/557
Appears in Collections:Гуманітарний вісник
Наукові видання кафедри управління та адміністрування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gvzdia_67_182.pdf1.57 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.