Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5581
Title: Формування прогностичної компетентності майбутнього викладача закладу вищої освіти
Authors: Бессараб, Євгенія Миколаївна
Keywords: компетентісний підхід
прогностична компетентність
діагностування рівнів сформованості прогностичної компетентності
модель формування прогностичної компетентності
педагогічні умови
competence approach
forecast competence
diagnosis of levels of formation of forecast competence
model of competition competition
pedagogical conditions
Issue Date: 2021
Abstract: UA : Робота викладена на 84 сторінках друкованого тексту, містить 2 таблиці, 9 рисунків. Перелік посилань включає 110 джерел. Об’єкт дослідження: процес формування прогностичної компетентності майбутніх викладачів закладу вищої освіти. Предмет дослідження: педагогічні умови формування прогностичної компетентності майбутніх викладачів закладів вищої освіти. Мета дослідження: теоретичне обґрунтування педагогічних умов формування прогностичної компетентності майбутнього викладача закладу вищої освіти. У роботі досліджено компетентісний підхід в освіті, розглянуто сутність прогностичної компетентності викладача закладу вищої освіти; визначено критерії, показники, за якими можна діагностувати рівні сформованості прогностичної компетентності майбутніх викладачів закладу вищої освіти; розроблено модель прогностичної компетентності майбутнього викладача закладу вищої освіти. Практичне значення роботи полягає в розробці та впровадженні в освітній процес методики діагностування рівнів сформованості прогностичної компетентності.
EN : The work is presented on 84 pages of printed text, contains 2 tables, 9 figures. The list of references includes 110 sources. Object of research is the process of forming the prognostic competence of future teachers of higher education. Subject of research: pedagogical conditions for the formation of prognostic competence of future teachers of higher education institutions. The purpose of the study: theoretical substantiation of pedagogical conditions of formation of prognostic competence of the future teacher of higher education institution. The competency approach as a priority direction of modern education development is investigated in the work; prognostic competence as a component of professional competence of a teacher of a higher education institution is analyzed; indicators, criteria, levels of formation of prognostic competence of the future teacher of higher education institution are determined; the state of formation of prognostic competence of future teachers of higher education institution is investigated and analyzed; the model of formation of prognostic competence of future teachers of higher education institutions is developed. The practical significance of the work lies in the development and implementation in the educational process of methods for diagnosing the levels of prognostic competence.
Description: Бессараб Є. М. Формування прогностичної компетентності майбутнього викладача закладу вищої освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» / наук. керівник Т. П. Голованова. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 84 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5581
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри педагогіки та психології освітньої діяльності

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bessarab.pdfМагістерська робота929.26 kBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.