Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5604
Title: Динаміка показників гемо- та кардіодинаміки у студентів в процесі навчання
Authors: Бончужна, Анастасія Юріївна
Keywords: показники серцево-судинної системи студентів
індекс Робінсона
артеріальний тиск
частота серцевих скорочень
адаптаційний потенціал кровообігу
students cardiovascular system
Robinson's index
blood pressure
heart rate
adaptation potential
Issue Date: 2021
Abstract: UA : Дана робота викладена на 51 сторінці друкованого тексту, містить 5 таблиці та 2 рисунки. Список літератури включає 62 джерело. Об’єктом дослідження були показники стану серцево-судинної системи та їх динаміка студентів 1-го курсу в умовах навчального навантаження. Актуальність даної роботи обумовлена важливістю вивчення фізіoлoгічних механізмів адаптації і резервних мoжливoстей oрганізму студентів дo умoв навчання у вищій школі, ефективність якoї залежить від тoгo, як швидкo і за дoпoмoгoю яких фізіoлoгічних механізмів фoрмується прoцес адаптації серцево-судиної системи дo учбoвoї діяльнoсті. Мета роботи полягала у вивченні динаміки показників стану сердцево судинної системи студентів 1-го курсу факультету фізичного виховання в умовах навчального навантаження 1-го року навчання . Методи дослідження частота серцевих скорочень, артеріальний тиск, розрахункові індекси, методи математичної статистики У результаті дослідження показано, що в кінці навчального року спостерігається низький рівень функціонування серцево-судинної системи. Зокрема, у 73,5 % дівчат та 62,2 % юнаків виявлено відхилення ЧСС; у 8,2 % дівчат та 26,7 % юнаків виявлено підвищену норму систолічного артеріального тиску та виявлено ознаки розвитку гіпертонії І ступеня – у 26,7 % хлопців й у 10,2 % дівчат. У 65,3 % дівчат та у 80 % юнаків виявлено напруження систолічної роботи серця за показниками індексу Робінсона. У 68,9 % дівчат і у 77,8 % юнаків виявлено напруження механізмів адаптації, а також, у 2,2 % дівчат встановлено незадовільний рівень адаптації.
EN : This work is presented on 51 pages of printed text, contains 5 tables and 2 figures. The bibliography includes 62 sources. The object of the study were indicators of the state of the cardiovascular system and their dynamics of first-year students in the workload. The urgency of this work is due to the importance of studying the physiological mechanisms of adaptation and reserve capacity of students to the conditions of higher education, the effectiveness of which depends on how quickly and through which physiological mechanisms of the heart-forming process is formed. The aim of the work was to study the dynamics of the cardiovascular system of first-year students of the Faculty of Physics in terms of workload of the 1st year of study. Research methods heart rate, blood pressure, calculation indices, methods of mathematical statistics The study showed that at the end of the school year there is a low level of functioning of the cardiovascular system. In particular, 73.5% of girls and 62.2% of boys had abnormal heart rate; 8.2% of girls and 26.7% of boys showed elevated systolic blood pressure and signs of hypertension of the first degree - 26.7% of boys and 10.2% of girls. 65.3% of girls and 80% of boys showed systolic heart rate according to the Robinson index. Stress of adaptation mechanisms was found in 68.9% of girls and 77.8% of boys, and an unsatisfactory level of adaptation was found in 2.2% of girls.
Description: Бончужна А. Ю. Динаміка показників гемо- та кардіодинаміки у студентів в процесі навчання : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 091 «Біологія» / наук. керівник В. Ю. Задорожня. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 51 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5604
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри фізіології, імунології і біохімії з курсом цивільного захисту та медицини

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Bonchuzhna.docМагістерська робота435 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.