Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5623
Title: | Педагогічні умови професійного саморозвитку майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти |
Authors: | Макаренко, Олена Володимирівна |
Keywords: | розвиток саморозвиток професійний саморозвиток особистості вихователь закладу дошкільної освіти педагогічні умови технологія педагогічна технологія development self development professional self-development of personality educator of preschool education pedagogical conditions technology pedagogical technology |
Issue Date: | 2021 |
Abstract: | UA : Робота викладена на 107 сторінках друкованого тексту, містить 12 таблиць, 3 рисунка. Перелік посилань включає 86 джерел. Мета дослідження: науково обґрунтувати та експериментально перевірити педагогічні умови професійного саморозвитку майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Об’єкт дослідження: професійна підготовка майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Предмет дослідження: педагогічні умови професійного саморозвитку майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. У роботі розкрито педагогічну сутність поняття «професійний саморозвиток особистості»; розкрито особливості професійного саморозвитку майбутніх вихователів закладу дошкільної освіти; визначено, обґрунтовано та експериментально перевірено ефективність педагогічних умов професійного саморозвитку майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти; розроблено та апробовано програму професійного саморозвитку майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. Практичне значення дослідження полягає у розробці програми професійного саморозвитку майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти. EN : The work is presented on 107 pages of printed text, contains 12 tables, 3 figures. The list of references includes 86 sources. The purpose of the study: to scientifically substantiate and experimentally test the pedagogical conditions of professional self-development of future educators of preschool education. Object of research: professional training of future educators of preschool institutions. Subject of research: pedagogical conditions of professional self-development of future educators of preschool education institutions. The pedagogical essence of the concept of "professional self-development of personality" is revealed in the work; features of professional self-development of future educators of preschool education institution are revealed; determined, substantiated and experimentally tested the effectiveness of pedagogical conditions for professional self-development of future educators of preschool education; the program of professional self-development of future educators of preschool institutions has been developed and tested. The practical significance of the study is to develop a program of professional self-development of future educators of preschool education. |
Description: | Макаренко О. В. Педагогічні умови професійного саморозвитку майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 011 «Освітні, педагогічні науки» / наук. керівник Г. В. Локарєва. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 107 с. |
URI: | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5623 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри педагогіки та психології освітньої діяльності |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Makarenko.pdf | Магістерська робота | 1.22 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.