Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/563
Title: Теоретические аспекты управления учебно-познавательной деятельностью студентов во вне аудиторное время
Other Titles: Теоретичні аспекти управління навчально-пізнавальною діяльністю студентів у позааудиторний час
Theoretical aspects of management of students learning and cognitive activity in out of auditorium time
Authors: Клименко, Лариса Володимирівна
Клименко, Лариса Владимировна
Klimenko, Larisa
Муц, Луай Файсал
Мuts, Luai Faisal
Keywords: деятельность
управление
планирование
организация
самостоятельная работа
учебно-педагогическая деятельность студентов во внеаудиторное время
діяльність
управління
планування
організація
самостійна робота
навчально-пізнавальна діяльність студентів у позааудиторний час
activity
managing
motive
aim
planning
organizing
registration
control
students self-preparation work (self – guided work)
students learning and cognitive activity in out of auditorium time
Issue Date: 2016
Publisher: ЗДІА
Citation: Клименко, Н. В. Теоретические аспекты управления учебно-познавательной деятельностью студентов во вне аудиторное время / Н. В. Клименко, Муц Луай Файсал // Гуманітарний вісник Запорізької державної інженерної академії / ред. В. Г. Воронкова. - Запоріжжя, 2016. - Вип. 67 (2016). - C. 242 - 251
Abstract: RU : Статья посвящена актуальным вопросам управления учебно-познавательной деятельностью студентов во внеаудиторное время. Рассмотрены основные понятия, необходимые для системного рассмотрения данного вопроса, а именно: деятельность, учебно-познавательная деятельность студентов в аудиторное и внеаудиторное время, управление, управление учебно-познавательной деятельностью студентов, цель, мотив, организация, контроль, учет, планирование, самостоятельная работа. Рассмотрены подходы к организации данного вида учебного познания, дано определение самостоятельной работы с позиций системного подхода с целью последующего ее упорядочения.
UA : Стаття присвячена актуальним питанням управління навчально-пізнавальною діяльністю студентів у позааудиторний час. Розглянуто основні питання, необхідні для системного аналізу даного питання, а саме: діяльність, навчально-пізнавальна діяльність студентів в аудиторний і прозааудиторний час, управління, управління навчально- пізнавальною діяльністю студентів, мета, мотив, організація, контроль, облік, планування, самостійна робота. Розглянуто підходи до організації даного виду навчального пізнання, представлено визначення самостійної роботи з позиції системного підходу з метою наступного її упорядкування.
EN : The problem of learning and cognitive activity is a leading on in the education now. This article considers the management of students learning and cognitive activity in out of auditorium time. It is observed as complex system which needs its solution. The aim of research was formulated on the deep analyses of prominent scientists work (V. Y. Aphanasiev, M.A. Danilov, M.S. Kagan, A.N. Leontiev, B.Y. Youdin and others) and out own investigation. Such concepts as activity, learning and cognitive students activity, aim, motive, organizing, control, planning, students self – preparation (self - guided) work were observed and analyzed in this work. Using system and structural approach to the students learning and cognitive in out of auditorium time we proposed the ways to enhance the learning students activity by application of active learning technology. We came to the conclusion that it may be managed by efficient organized and planned self – guided students work on base of technological model. Technological model was formed on methods of algorithms in education.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/563
Appears in Collections:Гуманітарний вісник

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
gvzdia_67_242.pdf1.17 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.