Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5670
Title: Порівняльний аналіз фізіологічних та психосоматичних характеристик дітей шкільного віку
Authors: Хвостова, Вікторія Іванівна
Keywords: фізіологічні показники
психосоматичні характеристики
нейродинамічні та сенсомоторні функції
physiological indicators
psychosomatic characteristics
neurodynamic and sensomotor functions
Issue Date: 2021
Abstract: UA : Дана робота викладена на 64 сторінках друкованого тексту, містить 4 таблиці, 3 рисунки. Список літератури включає 69 джерел. Об’єкт дослідження – фізіологічні показники учнів шкільного віку в залежності від стану психосоматичного здоров'я. Мета роботи: провести діагностику психофізіологічного стану школярів, визначення функціонального стану і фізіологічної діяльності організму, формулювання рекомендацій відносно професійного і психічного здоров’я дитини. Методи дослідження: аналіз науково-методичної літератури, методи оцінки психосоматичного стану, визначення властивостей короткочасної зорової пам’яті та функції уваги, методи визначення витривалості організму під час навантаження, методи математичної статистики. У результаті дослідження встановлено, що учні з високим рівнем соматичного здоров'я характеризувались вищими показниками функціональної рухливості і сили нервових процесів ніж учні з низьким рівнем соматичного здоров'я, але не знайдено такої кореляції з показниками уваги. Новизна роботи. Отримано нові дані про спів залежність показників вищої нервової діяльності осіб шкільного віку (нейродинамічних функцій, функцій пам’яті та уваги та ін.) та психосоматичного здоров’я. Значущість роботи – результати дослідження поширюють уявлення про вплив показників психосоматичного стану на рівень вищої нервової діяльності. Зв’язки між показниками ФРНП, СНП та обсягом короткотривалої зорової пам’яті достовірно корелюють в групі з високим рівнем психосоматичного здоров'я. Отримані результати можуть бути використані шкільними вчителями та методистами в системі середньої школи.
EN : This work is presented on 64 pages of printed text, contains 4 tables, 3 figures. The bibliography includes 69 sources. Object of research - physiological indicators of school-age students depending on the state of psychosomatic health. Purpose: to diagnose the psychophysiological state of students, to determine the functional state and physiological activity of the organism, to formulate recommendations for occupational and mental health of the child. Research methods: analysis of scientific and methodological literature, methods of assessing the psychosomatic state, determining the properties of short-term visual memory and attention function, methods for determining the endurance of the body during exercise, methods of mathematical statistics. The study found that students with high levels of somatic health were characterized by higher rates of functional mobility and strength of nervous processes than students with low levels of somatic health, but no such correlation was found with indicators of attention. Novelty of work. New data on the dependence of indicators of higher nervous activity of school-age persons (neurodynamic functions, memory and attention functions, etc.) and psychosomatic health have been obtained. Significance of the work - the results of the study spread the idea of the impact of indicators of psychosomatic state on the level of higher nervous activity. Relationships between indicators of FRNP, SNP and the amount of short-term visual memory are significantly correlated in the group with a high level of psychosomatic health. The results obtained can be used by school teachers and methodologists in the secondary school system.
Description: Хвостова В. І. Порівняльний аналіз фізіологічних та психосоматичних характеристик дітей шкільного віку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 091 «Біологія» / наук. керівник О. Г. Кущ. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 64 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/5670
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри фізіології, імунології і біохімії з курсом цивільного захисту та медицини

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Khvostova.docМагістерська робота1.08 MBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.