Please use this identifier to cite or link to this item:
https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6013
Title: | Особливості образно-наративної інтерпретації емоційно-почуттєвих станів персонажів в романах Дж. Фаулза |
Authors: | Фоміна, Лілія Олександрівна |
Keywords: | когнітивна поетика художній текст образність наратив когнітивна метафора емоції і почуття cognitive poetics literary text imagery narrative cognitive metaphor emotions and feelings |
Issue Date: | 2021 |
Abstract: | EN : The work is presented on 75 pages of printed text. The list of references includes 92 sources. The paper presented focuses on the research of imagery and narrative
representation of emotions and feelings of J. Fowles’s characters in his literary texts.
The object of this study is imagery and narrative interpretation of emotional
conditions of characters in literary prose of John Fowles.
It is aimed at the research of specific features of imagery and narrative
interpretation of emotional conditions of characters in literary prose of John Foweles
as the representative of the XX century, interpreted through the prism of
characteristic aspects of the epoch.
Based on the key assumptions of the theory of cognitive metaphor, shared to
other types of tropes, as well as the achivements of cognitive semantics and cognitive
poetics, the research applied the corresponding methodology for analysis.
The results obtained demonstrated that conceptualization and verbalization of
emotional states is performed my means of conceptual tropes, among them the most
frequent being metaphor, metonymy and their combitaion – metaphtonymy, and
insignification amount of oxymorons. In these processes of mapping concept HUMAN
BODY was the most frequent to be applies to in imafery conceptualization of
emotions and feelings.
Dominating quantity of imagery conceptualization means from the point of view
of their axiological aspects belongs to negative, stipulated by the specifically tragic
percetion of life as suffering as a result of catastrophic events of the epoch as well as
human liability to deeper experiencing of negative emotions in particular at the
background of quick to pass positive ones. UA : Робота викладена на 75 сторінках друкованого тексту. Перелік посилань включає 92 джерела. Об’єкт дослідження: ообливості образно-наративної інтерпретації емоційно-почуттєвих станів персонажів в творах Дж. Фаулза Мета роботи: визначити специфіку образно-наративного відображення емоційно-почуттєвих станів персонажів в художній прозі ХХ століття. Теоретико-методологічні засади: ключові положення теорії когнітивної метафори, розповсюджені на вивченння інших тропів (Дж. Лакофф, М. Джонсон, З. Кевечеш та ін.) та когнітивної поетики (О. П. Воробйова, Л. І. Бєлєхова, та ін.). Отримані результати: В досліджуваних нами текстах концептуалізація і вербалізація емоційних станів здійснюється через набір концептуальних тропів, серед яких в основному були використанні такі способи образної концептуалізації як метафора, метонімія, або їх комбінацію – метафтонімію, а також незначну кількість оксиморонів, де найбільш поширеною в якості джерела переосмислення виявилась концептосфера ТІЛО ЛЮДИНИ/ HUMAN BODY, яка задіяна в образному переосмисленні емоційно-почуттєвих станів. Переважна кількість засобів образної концептуалізації емоційності в художніх текстах ХХ століття за типом оцінного знаку відносяться до негативних, поясненням чого є притаманна свідомості ХХ століття трагічність сприйняття життя як страждання під впливом сумних подій часу, а також і схильність людей глибше переживати саме негативні емоції на тлі швидкоплинності приємних відчуттів. |
Description: | Фоміна Л. О. Особливості образно-наративної інтерпретації емоційно-почуттєвих станів персонажів в романах Дж. Фаулза : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 "Філологія" / наук. керівник І. А. Галуцьких. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 75 с. |
URI: | https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6013 |
Appears in Collections: | Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри англійської філології та лінгводидактики |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Fomina2021.pdf | Магістерська робота | 1.03 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.