Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6101
Title: Технологія проблемного навчання на уроках природничих наук у старшій школі
Authors: Сабадаш, Дар’я Олександрівна
Keywords: технологія проблемного навчання
природничі науки
методики навчання хімії, біології, фізики
problem learning technology
natural sciences
teaching methods of chemistry, biology, physics
Issue Date: 2021
Abstract: UA : Робота викладена на 72 сторінці друкованого тексту, містить 6 таблиць, 6 рисунків та 1 схему. Список літератури включає 67 джерел, серед них 9 іноземною мовою. Об’єкт дослідження – освітній процес вивчення предметів, що розкривають основи природничих наук у закладах загальної середньої освіти. Предмет дослідження – методичні засади реалізації технології проблемного навчання на уроках хімії, біології та фізики у старшій профільній школі. Мета роботи – наукове обґрунтування методичної системи реалізації технології проблемного на вча ння та  її впрова дже ння в проце с викладання шкільних предметів циклу природничих наук. Методи дослідження – теоретичні: теоретичний аналіз і узагальнення наукової літератури з педагогіки, методик навчання, визначення понятійно-категоріального апарату; емпіричні: педагогічний експеримент, спостереження, тестування, анкетування. У результаті експериментальних досліджень було виявлено, що за суб’єктивними показниками: анкетування, опитування щодо визначення рівня пізнавальної активності учнів і діагностики самооцінки ПФС розроблена нами методика навчання продемонструвала свою ефективність. Наукова новизна: розроблена методична система реалізації технології проблемного навчання у викладання навчальних предметів природничого циклу – хімії, біології та фізики. Практичне значення роботи полягає в розроблені та впроваджені у процес навчання хімії, біології та фізики в старшій профільній школі методичної системи проблемного навчання.
EN : The work is presented on 72 pages of printed text, contains 6 tables and 6 figures. The list of references includes 67 sources, including 9 foreign languages. The object of research is the educational process of studying subjects that reveal the basics of natural sciences in general secondary education. The subject of research is the methodological principles of the implementation of problem-based learning technology in the lessons of chemistry, biology and physics in the senior profile school. The purpose of the work is the scientific substantiation of the methodical system of realization of the technology of problem-based learning and its introduction in the process of teaching school subjects of the cycle of natural sciences. Research methods – theoretical: theoretical analysis and generalization of scientific literature on pedagogy, teaching methods, definition of conceptual and categorical apparatus; empirical: pedagogical experiment, observation, testing, questionnaires. As a result of experimental research, it was found that according to subjective indicators: questionnaires, surveys to determine the level of cognitive activity of students and the diagnosis of self-esteem PFS developed by us teaching methods have shown their effectiveness. Scientific novelty: the methodical system of realization of technology of problem training in teaching of subjects of a natural cycle - chemistry, biology and physics is developed. The practical significance of the work lies in the methodological system of problem-based learning developed and implemented in the process of teaching chemistry, biology and physics in the senior profile school.
Description: Сабадаш Д. О. Технологія проблемного навчання на уроках природничих наук у старшій школі : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 014 "Середня освіта" / наук. керівник В. В. Перетятько. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 72 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6101
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри хімії

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sabadash.docМагістерська робота750 kBMicrosoft WordView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.