Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6169
Title: Вітчизняні медіа як засіб поширення національних стереотипів
Authors: Черненко, Поліна Андріївна
Keywords: стереотип
вітчизняні змі
національний стереотип
стереотипізація медіа
етнічний стереотип
автостереотип
гетеростереотип
stereotype
domestic media
national stereotype
media stereotypization
ethnic stereotype
auto- and heterostereotypes
Issue Date: 2021
Abstract: UA : Магістерська робота «Вітчизняні медіа як засіб поширення національних стереотипів» – основний текст – 65 сторінок. Для виконання дипломної роботи опрацьовано 70 джерел. Об’єктом дослідження є публікації сайтів «УП» та «УНІАН», які підлягають класифікації та відповідають стереотипним уявленням про досліджувані країни (Україну, Францію, США, Німеччину). Предметом дослідження є особливості поширення національних стереотипів на шпальтах вітчизняних змі, види та їх функціонування в мас-медіа. Мета роботи полягає в ґрунтовному дослідженні явища «національного стереотипу», у виявленні особливостей медіатизації національних авто- та гетеростереотипів у вітчизняних ЗМІ. Реалізація мети передбачає розв’язання таких завдань: 1. Окреслити дефініції понять «стереотип» і «національний стереотип». 2. Виявити суміжні феномени й визначити їхні особливості. 3. Вивчити загальнонаукові та практичні методи дослідження національних стереотипів. 4. Провести контент-аналіз ЗМІ України, виділити в публікаціях ознаки стереотипізації. 5. Виявити стереотипи, образи та тематику публікацій. 6. Проаналізувати тональність журналістських матеріалів. Методологічну основу дослідження складають праці українських та зарубіжних дослідників, які вивчали поняття «стереотип» та його функціонування у ЗМІ та нашому житті: У. Ліппман, О. Ткаченко, В. Різун, В. Агєєв, В. Маслов, Ж. Коллен, Т. Мадржицький, О. Гаврилів, Д. Кац, К. Брейлі, Н. Сорокіна, С. Філюшкіна, Г. Сердюк, Г. Кцоєва, Г. Солдатова та інші. У роботі використано такі методи досліджень: метод синтезу для ґрунтовного дослідження поняття «стереотип» та суміжних феноменів; метод аналізу для опрацювання наукових робіт; метод систематизації для стандартизації понять «стереотип», «національний стереотип», «автостереотип», «гетеростереотип»; метод контент-аналізу для дослідження ЗМІ. Наукова новизна одержаних результатів полягає в детальному і ґрунтовному аналізі національних стереотипів, що представлені в популярних авторитетних українських ЗМІ. Сфера застосування: матеріали дипломного дослідження можуть бути використані під час подальших наукових розробок, при розробці власних проєктів з даної та суміжних тем.
EN : The object of research is the concept of stereotype, its types and functioning in the media. The subject of the research is the publications of the Ukrainian Pravda and UNIAN websites, which are subject to classification and correspond to stereotypes about the studied countries (Ukraine, France, the USA, Germany). The following research methods are used in the work, as general scientific methods: analysis of literary and scientific sources; synthesis method for understanding the concept of «stereotype» and related phenomena; systematization method for standardization of concepts «stereotype», «national stereotype», «autostereotype», «heterostereotype»; special scientific method: content analysis for media research; statistical data analysis and comparative analysis method for working with selected factual material. The scientific novelty is that the study was conducted on the basis of authoritative Ukrainian media and reveals the peculiarities of different countries' positioning on the domestic consumer, revealing the specifics of domestic media as a means of disseminating national auto- and heterostereotypes. The practical significance lies in the fact that the provisions and conclusions formulated in the paper, together, give a holistic picture of the work of domestic media in the information system, which reflects the state of stereotyping of the information space of Ukraine. The results of the study can also be used when writing term papers or dissertations by students of the Faculty of Journalism. Structure of work. The work consists of an introduction, two sections of 5 units, conclusions, list of sources used, 6 applications. The amount of main work -65 pages. References – 70 names.
Description: Черненко П. А. Вітчизняні медіа як засіб поширення національних стереотипів : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 061 "Журналістика" / наук. керівник Н. М. Лебідь. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 65 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6169
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри видавничої справи та редагування

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
CHERNENKO2021.docxМагістерська робота282.46 kBMicrosoft Word XMLView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.