Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6286
Title: Концептуалізація погоди в іспанській лінгвокультурі
Authors: Носаненко, Тетяна Олексіївна
Keywords: концепт
іспанська лінгвокультура
погода
лінгвокогнітивна лінгвістика
понятійний компонент
перцептивно-образний компонент та ціннісний компонент концепт
concepto
linguocultura española
tiempo meteorológico
lingüística cognitiva
componento nominativo
componento perceptivo y valorativo del concepto
Issue Date: 2021
Abstract: UA : Об’єкт дослідження: концепт ПОГОДА в іспанській лінгвокультурі. Мета роботи: аналіз структури та змісту лінгвокультурного концепту ПОГОДА в іспанській мові. Теоретико-методологічні засади: роботи [Приходько, Попова, Карасик, Маслова, Стернін, Степанов], аналіз концепту ПОГОДА на матеріалі англіської [Попова, 2017], на матеріалі української [Шепітько, Волошина, 2009], російської мов [Карасик, 2010]. Отримані результати полягають у висновках, що концепт є ментальним утворенням, який характеризується складністю структури та неоднорідністю. У досліджені були використані такі методи дослідження концепту: 1) семантичний аналіз слів-репрезентантів концепту, 2) етимологічний аналіз, 3) контекстуальний аналіз; 4) метафоричний аналіз; 5) паремійний аналіз; 6) лінгвістичний аналіз; 7) асоціативний експеримент. Розглянута методика комплексного аналізу концептів дала можливість висвітлити особливості змісту і структури концепту Погода, виявити різноманітні мовні засоби репрезентації концепту, простежити особливості його реалізацій у контексті. Після проведення концептуального аналізу було описано зміст та особливості репрезентації понятійного, перцептивно-образного та ціннісного компоненту концепту Погода в іспанській лінгвокультурі.
IS : El objeto del estudio en este trabajo es el concepto Tiempo en la linguocultura española. El objetivo consiste en analizar las peculiaridades de la estructura y contenido del concepto Tiempo en el español. La base teórica y metodológica: los principios fundamentales de la teoría de investigación conceptual en la base lingüística (А. M. Prihodko, Т. А. Popova, V. І. Karasik, V. А. Maslova, І. А. Sternin, Y. Stepanov), análisis del concepto Tiempo en la base del inglés (Т. А. Popova, 2017), del uraniano (S. Shepitko, О. Voloshina, 2009), y del ruso (V. І. Karasik, 2010). Los resultados obtenidos consisten en la conclusión que el concepto es una entidad mental, que se caracteriza por su complejidad estructural y su heterogeneidad. Siendo una entidad tridimensional, el concepto incluye tales componentos como nominativo, perceptivo y valorativo. Entre los métodos de analizar la estructura conceptual se destacan los siguintes: 1) el analisis semántico de las palabras que representan el concepto, 2) el analisis contextual, 3) el analisis etimológico; 4) el analisis metafórico; 5) el analisis fraseológico; 6) el analisis lingüístico; 7) el experimento asociativo. La metodología examinada del analisis conceptual integrado nos ha dado la oportunidad de destacar las peculiaridades de la estructura y contenido del concepto Tiempo, identificar los varios medios lingüísticos para representar el concepto, distinguir las especificidades de su realización en el contexto. Al realizar el analisis conceptual, se han destacado los rasgos de tales componentos del concepto Tiempo como nominativo, perceptivo y valorativo en la linguocultura española.
Description: Носаненко Т. О. Концептуалізація погоди в іспанській лінгвокультурі : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 035 "Філологія" / наук. керівник Ю. Ю. Третяк. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 85 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6286
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри романської філології і перекладу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Nosanenko2021.pdfМагістерська робота1.37 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.