Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6311
Title: Формування маркетингової товарної політики ПАТ "Запоріжсталь"
Authors: Лабенська, Юлія Дмитрівна
Keywords: промисловий маркетинг
маркетингова товарна політика
аналіз ефективності
PJSC "Zaporizhstal"
Issue Date: 2021
Abstract: UA : Кваліфікаційна робота викладена на 94 сторінках друкованого тексту, містить 7 таблиць, 11 рисунків, 2 додатки. Перелік посилань включає 78 джерел, з них 5 іноземною мовою. Об’єктом дослідження є процес формування маркетингової товарної політики підприємства ПАТ «Запорiжсталь». Предметом дослідження є теоретичні та методичні підходи щодо вдосконалення методів формування маркетингової політики підприємства ПАТ «Запорiжсталь». Мета роботи – проаналізувати формування маркетингової товарної політики ПАТ «Запорiжсталь», розробити та обґрунтувати рекомендації щодо удосконалення ефективного функціонування підприємства. У процесі дослідження проаналізовано особливості промислового ринку; систематизовано основні стратегії й інструменти формування товарної політики, методи оцінювання її ефективності; проаналізовано організаційну структуру та маркетингову діяльність ПАТ «Запорiжсталь»; проведено розрахунки, які дозволили виявити недоліки і недосконалості формування маркетингової політики та функціонування ПАТ «Запоріжсталь»; запропоновано вдносконалити ефективність виробництва шляхом оновлення технічного устаткування та мінімізації витрат; надано рекомендації щодо проведення аналізу маркетингової діяльності на постійній основі. Методи дослідження: логічного узагальнення, систематизація, зведення даних, маркетинговий, економічний аналіз, порівняння, графічний аналіз. Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше розроблено комплекс заходів по удосконаленню маркетингової товарної політики ПАТ «Запорiжсталь». Результати дослідження можуть бути використані в маркетинговій діяльності ПАТ «Запоріжсталь».
EN : The work is presented on 94 pages of printed text, contains 7 tables, 11 figures, 2 annex. The list of referеnces includes 78 sources, 5 of them in foreign languages.The object of research is the process of formation of marketing policy by the enterprise PJSC "Zaporizhstal". The subject of the study are theoretical and methodological approaches to improving the methods of forming the marketing policy by the enterprise PJSC "Zaporizhstal". The purpose of the qualification work is to analyze the formation of marketing policy of PJSC "Zaporizhstal", to develop and substantiate recommendations for improving the effective functioning of the enterprise. In the process of research, the following scientific results were obtained: 1) the main characteristics of the industrial market and its features in comparison with the market of consumer goods are analyzed; 2) the process of industrial market research is characterized as the initial stage of formation of marketing policy of the metallurgical enterprise; 3) the basic strategies and tools of formation of marketing policy of the industrial enterprise of the enterprise and methods of an estimation of its efficiency are systematized; 4) the organizational structure and marketing activities of PJSC "Zaporizhstal" in modern market conditions are analyzed; 5) the calculations allowed to identify shortcomings and imperfections in the functioning of PJSC "Zaporizhstal" and the formation of marketing policy of the enterprise; 6) it is proposed to improve the efficiency of production of the enterprise by updating the technical equipment and minimizing costs; 7) recommendations were provided for the analysis of marketing activities of the enterprise on a regular basis Methods of research logical generalization, deductive, classification, systematization, marketing, economic analysis, comparison, graphical analysis, summary, etc. The scientific novelty of the study is that for the first time a set of measures to improve the marketing product policy of PJSC "Zaporizhstal" was developed. The results of the study can be used in the marketing activities of PJSC "Zaporizhstal".
Description: Лабенська Ю. Д. Формування маркетингової товарної політики ПАТ «Запоріжсталь» : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 075 «Маркетинг» / наук. керівник М. М. Іванов. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 94 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6311
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри управління персоналом і маркетингу

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Лабенська_марк_2021.pdfМагістерська робота1.03 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.