Please use this identifier to cite or link to this item: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6424
Title: Психологічні особливості прояву агресії у дітей підліткового віку
Other Titles: Psychological features of aggression in adolescents
Authors: Рижа, Олена Миколаївна
Keywords: агресивність
афект
особистісна агресивність
підлітковий вік
самоідентифікація
соціальний фактор
фрустрація-агресія
aggressiveness
affection
personal aggressiveness
adolescence
self-identification
social factor
frustration-aggression
Issue Date: 2021
Abstract: UA : Робота викладена на 80 сторінок, 1 рисунок, 12 таблиць. Перелік посилань включає 75 джерел. Об’єкт дослідження – агресія учнів підліткового віку. За останнє десятиріччя проблема агресії стала однією з найбільш популярних у світовій психології. Таку зацікавленість цією проблематикою можна розцінювати як реакцію психологів на зростання агресії та насилля у світі. Глобальний підхід до феномену агресії дозволяє виділити дві полярні точки зору. Згідно з першою, що базується на етико-гуманістичному підході, агресію розцінюють як поведінку, що є протиріччям позитивній суті людини. В іншому, еволюційно-генетичному підході, вона трактується як інстинкт, який у сукупності з іншими інстинктами слугує збереженню життя. У рамках цього підходу феномен агресії вважається умовою життєздатності та адаптації індивіда. Численні дослідження цієї проблеми дозволили встановити, що жорстока поведінка з дитиною в сім'ї веде не тільки до зростання агресії по відношенню до однолітків, але й спричиняє розвиток агресивності, схильності до насилля та жорстокості в дорослому житті, перетворюючи фізичну агресію в життєвий стиль особистості. Практична значущість, даної роботи, полягає у можливості застосування результатів теоретичного, експериментального дослідження, вчителями та психологами системи освіти, а також використання апробованої авторської програми психокорекційних заходів і методичних рекомендацій щодо зниження інтенсивності проявів агресії у підлітковому віці.
EN : The work is set out on 80 pages, 1 figure, 12 tables. The list of links includes 75 sources. The object of research is the aggression of adolescents. Over the last decade, the problem of aggression has become one of the most popular in world psychology. Such interest in this issue can be seen as a reaction of psychologists to the growth of aggression and violence in the world. The global approach to the phenomenon of aggression allows us to identify two polar points of view. According to the first, based on an ethical-humanistic approach, aggression is regarded as behavior that is a contradiction to the positive nature of man. In another, evolutionary-genetic approach, it is interpreted as an instinct that, together with other instincts, serves to save lives. In this approach, the phenomenon of aggression is considered a condition for the viability and adaptation of the individual. Numerous studies of this problem have shown that child abuse in the family not only leads to increased aggression towards peers, but also leads to the development of aggression, propensity to violence and cruelty in adulthood, turning physical aggression into a lifestyle. The practical significance of this work lies in the possibility of applying the results of theoretical and experimental research by teachers and psychologists of the education system, as well as the use of a proven author's program of psychocorrectional measures and guidelines to reduce the intensity of aggression in adolescence.
Description: Рижа О. М. Психологічні особливості прояву агресії у дітей підліткового віку : кваліфікаційна робота магістра спеціальності 053 «Психологія» / наук. керівник Є. А. Клопота. Запоріжжя : ЗНУ, 2021. 80 с.
URI: https://dspace.znu.edu.ua/jspui/handle/12345/6424
Appears in Collections:Кваліфікаційні випускні роботи здобувачів магістерського рівня вищої освіти кафедри психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Рижа М..pdfМагістерська робота1.68 MBAdobe PDFView/Open


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.